In Memory....

Lilypie Angel and Memorial tickers

Followers

29 August, 2013

Check Up

Hi Fellas,
Last tuesday, fa hantar ayah Fa g check up @ Hospital Selayang...
Seawal 5.00 pagi Fa dah bangun bersiap...
Then lepas jer subuh terus gerak ke Selayang...
Keluar awal pun jalan sesak...Ayodaiiiii....

Sampai hospital tgk parking dah penuh. Then Fa turunkan ayah Fa dulu & ambilkan wheelchair dulu.
Bila sampai kaunter, nurse ckp wheelchair dah abis. Boleh cari kat bahagian kecemasan atau wad sebelah klinik pakar tuh....Fa pun pergilah ke unit kecemasan.
Sampai sana ambulan attendant ckp x boleh amik. Itu utk unit kecemasan jer.
Puas aku pujuk, dia x bagi juga...
Tetiba aku jadi sebak. Sebak mengenangkan keadaan ayah aku yg x leh berjalan n amat memerlukan wheelchair tu...
So, aku ngan muka sedih terus bla & cari parking dulu. Hampir sejam aku pusing² kat car park tu.
Lastly aku parking jer double...Then aku letakkan hp no. Kot² lah org tuh nak kuar parking nanti.

Then, terus aku naik....Aku sggah kat unit wad utk dapatkan wheelchair.
Mmg aku sgt menharapkan wheelchair tu....Subahanallah. Kuasa Allah kan.
Ada sorang untie ni, hubby baru kuar wad. Then wheelchair tu dia nak pulangkan....
Terima kasih Allah kerana perkenankan doaku....
So, aku bergegas cari ayah aku kat lobi klinik pakar...Kesian ayah aku menunggu hampir sejam.
Sampai jer terus aku bawak ayah aku naik ke aras 4 di unit urulogi.
Sampai sana ambil nombor utk register.
nombor yg aku dapat utk REGISTER shj....


Ni nombor giliran ayah Fa. Ini baru register jer tau. Belum lagi sampai lg ke unit urulogi tu lagi.
Tggu register je sejam...sempat la sembang² ngan mak dan ayah dulu.



Bila dah register, terus ke kaunter 8 utk dapatkan nombor giliran di sana plak...
Kat situ tggu 15 minit lagi.
Bila nama ayah dipanggil, nurse  suruh buat overflow dulu.
Terus tolak ayah ke bahagian overflow. Kat situ jer punyalah panjang barisannya...
Dah kene tggu lagi sejam lebih....Ya Allah kesian tau tgk wargaemas beratur tunggu turn masing2.
Ayah Fa dah start bengkak dah kaki dia.


Keadaan di kaunter 8...Tggu nak ambil no giliran utk jumpa doktor.


Bila dah selesai overflow, ayah dapat no giliran baru iaitu 41....
Ni cuma nak jumpa doktor. Jam dah 12 tghari...Perutku da bekeroncong. Izzul plak asyik bermain ngn new friend dia...



Nama ayah dipanggil jam 3.50 ptg...
Ya Allah kesiannya...menunggu berjam-jam tapi jumpa doktor cuma 5 minit jer.
Subahanallah.....Walaupun ayah fa ade keistimewaan tapi layanan ttp sama ngan yg lain.
Tunggu tetap tunggu...
Aku bekalkan pau ayam utk ayah dan mak alas perut.
Bila dah selesai, pegi ambil ubat plak. Nasib baiklah ambil ubat sekejap jer
Then terus balik. Fa kena hantar ayah n mak balik Seremban dulu baru Fa balik PJ semula.
Perut mmg tgh lapar.
Then Fa singgah makan lewat tengahari di Restoran Homst, Shah Alam.
Restoran Chinese Muslim yg terkenal di Seksyen 13, Shah Alam.

Aku terus order

  1. Siakap Asam Pedas Deep Fried
  2. Sotong Blackpapper
  3. Sayur campur 
  4. Sup sayur



Dah lama Fa nak bawak ayah n mak fa ke sini. Akhirnya tercapai hajat fa nak belanja mereka di sini.
Maklumlah ayah fa kan dah lama x sihat. Lama x kuar umah.
Kebetulan plak pergi check up di Selayang. Terus fa bawak mak ayah ke sini.
Alhamdulillah.....syukur sgt.


Pas makan, jam menunjukkan dah pkul 6.00ptg. Fa terus balik ke Seremban
Sampai Seremban hampir 7.30 malam.
Then terus mandikan Izzul dulu. Bagi dia menyusu & fa mandi plak..
Then pas solat baring sekejap tuk hilangkan penat mata n badan.

Jam 9.00 malam barulah Fa berangkat pulang ke PJ semula.
Sampai PJ hampir jam 10.00 malam. Izzul dah tidur dalam kereta.
Hari tu mmg penat gile....
Balik rumah, hubby setia menunggu. Siapkan belikan SOMETHING yg dah lama aku idamkan...
Hmmmmmm nanti Fa cite  ye...

Oklah, itu cite ttg hantar ayahku check up...
Next appointment pada 25 Feb 2014. In sha allah. Moga dipanjangkan umurku utk hantar ayahku kembali check up.


ok...adios



Nukilan,