In Memory....

Lilypie Angel and Memorial tickers

Followers

20 February, 2008

My Passport


Yesterday aku g renew my passport....well aku bangun 6.30am n solat dulu.Pastu aku iron baju n baru mandi...Lepas mandi aku kejutkan P bangun.P mcm biasela kene kejutkan die jam 7.30am...always...:( sbb die akan tido balik pas solat....ngade2 betul..alamak hopely die x bace this blog....hihhihhii.Ampun p...Pukul 8.15 die amik kat umah n hantar ke Pejabat Imigresen @ Subang..P dtg amik naik moto sbb nk ke Subang tu mmg selalu sesak pagi2...So naik la moto..Best gak naik moto ni...Tapi ngeri gak bile tgk byk kete laju2 kat sebelah....kecut perut cik effa ni... Sampai sane pukul 8.40am....Then P terus g Office, pas P balik aku terus masuk n dapatkan borang permohonan...Cara2 nya :
  1. Dapatkan Borang di kaunter 1 & bayar RM1.00
  2. Pastu g isi dulu form tu...
  3. Then kepilkan bersama salinan ic & 2 keping gambar (pastikan gambar diambil di sane sbb aku da terkene...membazir jer amik gambar kat luar...konon nk cepatkan prosesnya...@ the end kene panggil balik n kene suruh amik gambar balik sbb x ikut size yg dieorg nk...uhuks!)
  4. Emmmm pastu g balik kaunter 1 utk dapatkan nombor giliran
  5. Then dudukla sampai nombor di panggil....(bosan betul la menunggu)
  6. Pengawai Imigresen akan semak ur's form n get ur's finger print...
  7. Then die bagi balik no giliran yg same...
  8. Tggu utk di panggil ke kaunter bayaran ~ RM300 : 32 muka surat
  9. Pas bayar dapat resit pambayaran....(Kat resit tertulis sila kutip pasport anda selepas 2 jam)
Emmmm sekarang makin cepat proses wat passport, x macam dulu kene tggu 3 hari bekerja, pastu 1 hari & akhirnya 2 jam jer pasport da boleh siap...Tu adalah cara2 nk wat passport...Hihihihiiiii *effapoyo* . Aku ni renew pun sbb my GM da minta...Dia sbb nak uruskan visa perjalanan aku ke SEOUL,KOREA this coming MAY...Emmmm kene g KOREA...ape yg ader kat KOREA tuh??? I'm wondering to meet hensem2 pelakon korea....aku x kenal sgt la...But they all mmg hensem2 kan....Ala minat jer...X salah kan....Pas da siap pasport aku call P minta amik aku balik...nk dptkan teksi sikit punyer ssh....Tension aku dibuatnya.Last2 P dtg jemput aku naik kete...Then terus g lunch..Mase on da the way balik Si Nicole call mintak tapau utk die n Rinie....so g la tapau dulu then baru balik....Mmg penat sgt...Cuace mmg panas sgt...sgt panas tau...Sampai ofis terus sambung wat keje...Weekend ni our trainer ader seminar @ KK & PASIR GUDANG...So dieorg kenela berpisah...Hihihihiiiii padan muke...Yg kene g KK Zul n Hazeri & P/GUDANG plak P n My BOSS, ENGKU.....Kat ofis tinggal aku n aman.... K la aku nk prepare for Business Preview malam ni...kene stay la malam ni...Ader prospek dari Bangladesh n Thailand....So kene la get ready...K la esok aku updated my blog kalau sempat....Keje banyak....