In Memory....

Lilypie Angel and Memorial tickers

Followers

21 March, 2008

Cuti MAULIDUR RASUL

Semalam cuti umum for sambutan MAULIDUR RASUL....Emmmm aku duk umah jer layan CD KOREA ngn my housemate sampai malam.Berhenti tgk pun sbb solat n masak.Pas tu sambung balik. Yelah berusaha tgk sampai abis..Sbb nti da x der mase nk tgk. Sampai pukul 11.30 malam baru abis...Aduhh penat betul mate ni...Pagi tu aku ingat nk balik seremban. Saje nk g melawat my parents..Boleh makan sedap2....ish ish ish.Asyik makan jer...Tapi x jadi plak sbb kete ader problem...Lupe plak nk servis ari sebelum tuh...Nti takut x lepas balik plak aku..then ingat nk naik KOMUTER jer...Tapi nti mcm lame plak kene duk dlm komuter tu sbb KOMUTER kan byk kali berhenti..Dah la SEREMBAN last station.Emmmm mesti membazir duk dlm tu lame2...So bile fikir balik, x jadi la n terus call my mum ckp x jadi balik...Mgkin sabtu pas keje aku balik jap...Sabtu ni aku OT sampai petang....huhuhuhuhu bestnyer...Tapi last month aku lupe plak nk submitt OT aku...aduhhhh nasib baik my G.M x kisah...Kiranyer bulan ni byk la dapat duit OT....." KITE ENJOY "..Enjoy? Yelah nk enjoy jer manjang...*effawakkkkeeeupppppp*.Alamak lupe plak. Bulan ni aku da kene tempah package mak andam.(termasukla pelamin, baju nikah, baju sanding belah aku n P & photoghafer sekali).. Aku takut last minute booking, nti mak andam tu x free plak time aku nk kawin ni....Almaklum la bulan 12 kan byk org akan buat kenduri kawin, so aku kene booking awal2...So, duit pendahuluan kene ader..Aku lupe lg.

Ingat ahad ni nk singgah kat tempat mak andam tu tapi kene wat appointment dulu..Tapi mcm x sempat jer sbb nk ader hal nk wat la...Aduhhhh bile lg nk pergi ni...Mmg kalau ikutkan hati malas nk pergi awal2. Yelah walaupun ader masa x sampai 9 bulan lagi, tapi aku rase mcm x sempat jer..Emmmm x per cik effa, always be COOL k...Semuanye akan berjalan lancar...hahahhaahhaha.

Bulan depan aku mmg totally busy sgt2. Lagila ngn projek gold yg tgh HANGAT di pasaran..Kadang x menang tgn nk handle...Tapi aku da ader assistant yg boleh bantu aku..Thank's God. Syukur sgt2. Itulah die penangannya selepas bekerja keras di sini.Aku bangga menjadi staf pada WorldWellness. X sangke da 4 tahun aku di sini, masih ttp bertahan walaupun dulu byk kali kecewa n stress pasal keje.Asyik nk ckp nk resign jer..Mane x stress dapat officemate yg byk ragam.Nmpk mule2 mcm baik (mmg baik jgkla) n mcm rajin, tapi last2 nk resign satu keje die pun x disiapkan...aduhhhh aku plak yg kene wat semua tu.Kene cari balik file2 yg die pegang sebelum ni n start dari awal. Ader ke just resign mcm tu jer.Keje die yg pending tu sikit pun x mintak aku follow up.Tinggal bodoh jer.Tapi SABAR jer..Mase tu mmg aku terlalu geram pada ex ofismate aku yg 1 department aku....Geram tahap cipan. Tapi itulah kalau kite bersabar selalu walaupun org duk buli kite, tapi sekarang ALHAMDULILAH....sgt2 bersyukur ngn pencapaian aku di sini walaupun x jadi MANAGER. Ala pangkat x memainkan peranan yg penting sgt janji ape yg kite wat tu ikhlas...Tapi ader setengah org yg TAKSUB ngn pangkat dieorgn...Nway manusia kan.. X semua yg sempurna.

Now I'm happy kat sini. Ngan ofismate (dlm department) yg COOL2 walaupun semuanye lelaki...Tapi lain department ramai perempuan lg.Department yg lain2 pun best2 gak la..X ckp la x best sbb dieorg pun same membanting tulang kat ofis ni...Tapi tulah cume kat department BDT ni, aku jer perempuan....So jadi PA pade semua TRAINER termasuk DND (secara x rasmi), tapi aku suke ngn keje aku sekarang....Bukan tu jer akunyer keje tau, byk lg yg kene wat tapi tu baru salah satunya...Malas nk cite sbb nmpk mcm BONGKAK plak kan...hihihhhiiii.

Kat ofis aku ni senang jer nak naik pangkat, bukan ssh sgt pun...Just tunjuk bakat masing yg ader, then buktikan pd management, of course ader habuannya...walaupun terpaksa melayan karenah org2 atasan. So far x der la kene buang keje kecuali mmg x ikut standart DND, mmg la kene reject..Itu normal...Nk wat cam mane kan. Aku n team aku kat BDT ni selalu kene marah sampai ade yg berkecil hati ngn Chairman n MD *naiktebalmukeni* tapi v all masih bertahan sbb itu cume nasihat serta teguran supaya x kan LEKA.Dalam bisnes kene agresif n PEKA...That's all. Siap dapat title department kesayangan chairman lg....huhuuuuhhhuhuhuu...suke sgt.Tapi byk cabarannyer sebelum dpt department yg paling dikehendaki (waktusalesjatuhnwaktusalesnaik) n disayangi.....*soundlikeverypoyo*...lantak la..Sape yg jenis hati BEBAL mmg x kan terase tapi kalau jenis yg sensetif mmg cepat TERASE...*mcmakula*...(Dulu2 aku mmg kuat menangis, tapi skrg da semakin TOUGH).So, skrg x mcm dulu lg. Itu pun sbb ramai yg bagi sokongan serta semangat exspecially my GM, MD serta DND...X lupe my BOSS kat BDT...Yg paling penting skrg da ade P..(Pygpalingmemahamiku)...

So, tahun ni giliran aku utk bercuti ke luar negara..Ooooo lupe nk ckp plak, our company akan bawak sekurang-kurangnyer 1 org staf utk bercuti bersama leaders ke luar negara setiap tahun...Skrg turn aku plak yg diberi peluang sebegini...Alhamdulilah.

Tahun ni aku akan terus berkhidmat ngn cemerlangnya pada WorldWellness. Aku cukup KAGUM ngn semangat my CEO. X pernah putus asa walaupun byk kenangan pahit yg beliau alami di sini...& x pernah DUDUK DIAM. Same2 turun padang utk memajukan syarikat beliau..Emmmmmm tapi bile da kawin nti aku ttp bekerja sehinggala aku da berubah fikiran nk jadi HOUSEWIFE nti barula aku resign...Pastu boleh bukak bisnes sendiri...Ingt nk bukak kedai FLORIST...emmmm amcm? ok x?

Nota : Setiap yg berlaku ade HIKMAHnyer...cume kite akan sedar selepas menerima CABARAN serta KEPAYAHAN dariNYA dahulu.