In Memory....

Lilypie Angel and Memorial tickers

Followers

05 May, 2008

Weekend yg PENAT !!!

~ 02hb MEI 2008, JUMAAT ~
Well, bace title mcm nmpk PENAT sgt...*ye ke?*...
Mmg pun PENAT. Jumaat lepas aku balik Seremban. Mula2 cadangnya nk balik naik KOMUTER from KL SENTRAL ke SEREMBAN, tapi P x berapa CONFIDENT lepaskan aku balik sorang2...*sebenarnya mmg aku x nak naik pun*.Last2 aku mintak AMAN & P tolong hantar aku balik....

Sampai Seremban da pukul 6.30 ptg...Aaaaa lega rasenya sbb da sampai. Then pas both of them balik (P & AMAN) aku mandi2 sbb x tahan PANAS....

Malam tu aku tido awal sbb PENAT. Sepatutnya aku CUTI that day, tapi kene keje sbb ader plak keje menyusul selepas tuh.....

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>><<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

~ 03hb Mei 2008, SABTU ~
MORNING
Seawal pukul 6.30 pagi aku da bangun dari TIDO. Well biasela kalau aku balik umah my mum aku, pagi2 jer tolong my mum wat breakfast..Pagi tu v all breakfast makan MEE SUP...*too heavy isn't it*...Tapi itulah family aku...Mak aku plak kalau aku balik mesti akan MASAK yg SEDAP2....*Nak bagi badan aku naik la ni*.Pas da breakfast, ayah & mak g kenduri @ Umah my dad's untie...Die buat kenduri CUKUR JAMBUL tuk CUCU die....Tinggal aku ngn QILA. So, aku ape lg terus mengemas rumahku termasuk bilik belakang. Bahagian ruang tamu aku kosongkan & hanye aku tinggalkan kabinet for TV & radio jer...Ntah la aku mmg x suke bersepah-sepah sbb sakit mata bile tgk...Kene plak angkat kabinet TV yg lame...aduhhh berat betul..Sakit pinggang aku. Then aku MOP lantai....dari RUANG TAMU sampaila di DAPUR....SGT PENAT...pasni kene memasak plak......

AFTERNOON
Aku masak sbb mak g umah my dad's untie...Aku cume masak TELUR MASAK KICAP & sayur rebus....Skrg ni ALERGIK aku makin terus n terpaksa bergantung ngn UBAT...Aaaaaa bosan betul. So, skrg kene BERPANTANG la bile nk makan....Seafood, ayam, ikan bilis, belacan, cencaluk & bende yg boleh buat aku GATAL-GATAL, mmg aku x SENTUH langsung...Sbb bile bdn da naik MIANG-MIANG, aku mmg x tahan....x tahan ape? MENGARU LA....
Tapi tengahari tu, aku x makan sbb kenyang makan buah mangga.

EVENING
Dalam pukul 1.30 mak aku balik & pas solat zohor die ajak g beli KAIN LANGSIR @ KM PLAZA, SEREMBAN...

Aku ikut la & jadi DRIVER die...Ayah & Adik Qila tinggal umah...Skrg ni mak aku tgh berkeje keras memikirkan ape yg kene prepare awal2 for my WEDDING....Hmmmm kesian aku tgk...Nak wat mcm mane kan, mak aku mmg suke mcm tuh....

Hampir 1 jam 1/2 mak aku memilih KAIN LANGSIR yg sesuai utk MAJLIS aku tuh nanti...So, aku mcm biasela hanya ikut jer..Pas mak aku da puas hati memilih & da berkenan ngn kain pilihan die, aku bayar n balik umah...Malas nk singgah mane2 lg sbb ramai sgt org hari sabtu tu & keadaan mmg PANAS.....

On the balik umah, mak ajak g melawat my cousin yg baru lepas bersalin...So aku pun terus la pegi...Sampai sane aku da salam MAMA & my cousin, KAK LONG IZAN....ape lagi aku terus kejekan si COMEL...baby kak long la...SGT COMEL...Geram sgt tgk tgn baby tu yg sgt kecik n halus...NAMA die WAN MOHD AQIL DANIEL BIN WAN AZRUL..panjang x name baby tuh....aku panggil DANIEL jer. Suke tgk time die mengeliat...Muke die akan merah menyala....Pastu aku suke dgr die merengek.....Sedar x sedar aku main ngn DANIEL hampir sejam...ish ish ish. Aku mmg suke budak2.

NIGHT
Malam plak aku, sebelum KONSERT AF start...aku tolong mak aku potong langsir...Langsir tu mak aku yg jahit sendiri...Die mmg x suke tempah sbb die pandai menjahit...Mule2 aku suh tempah jer tapi die berkeras nk jahit sendiri. Pas da selesai acara potong memotong kain langsir v all da bersiap sedia nk tonton KONSERT AF ke 6 di ISTANA BUDAYA....Kali aku undi RIEZ sbb suke ngn die dari segi muke, nyanyian die, kemachoan dia hahahahahahahahahahaa......so far mmg best gak la konsert malam tu walaupun tgk kat TV jer....Abis jer KONSERT AF tu aku pun tido sbb NGANTUKKKKKKKKKKKKKK.....
Esok nk bangun awal sbb nk sambung KEMAS UMAH.....

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>><<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

~ 04hb Mei 2008, AHAD ~
MORNING
Pagi ahad tu aku bangun agak lewat. Aku sedar pukul 7.30 pg....Hhihihihihhihihi aku cuti so x pyh bangun solat....Aku bangun tgk umah sunyi jer...Rupe-rupenye mak & ayah g pasar minggu kat STADIUM PAROI...biasela tuh kan...Nak beli lauk la tuh....So, aku bangun jer terus gosok GG & cuci muke. Nak buat breakfast Qila ckp x payah sbb mak akan belikan nti..So, aku pun tgk la TV jap ngn Qila....

Dalam 8.30pg tu mak pun balik...V all breakfast same2.Aku cume makan roti bakar jer sbb takut nk makan makanan yg mak & ayah aku beli....kan aku ALERGIK...kebetulan mak & ayah beli LAKSAM & NASI DAGANG...pastu kuih CUCUR BADAK.Hmmmmmm aku makan jer la roti...uhukssss!!!!

Pas da breakfast aku bace PAPER..byk gak isu-isu menarik tuk hari ahad tu..Tetibe aku terbace ttg keretapi TANAH MELAYU tergelincir kat area sg rahang, seremban....Alamak? Aku baru jer nk balik ke PJ naik komuter ptg nti...Rase takut plak....Aku terus call P & cube PUJUK die jemput aku balik....hhhhihihhiiiii..*ngade-ngade*...Then P bersetuju nk amik aku...ahhhhh lega rasenya....*P x berapa hafal jalan ke umah mak aku sebenarnya*....tapi hari tuh die berjaya sampai tanpa menelefon aku....Ahhhhh sukenya..Die da mula ingat.....


AFTERNOON
Tengahari tu adik aku INA & HUBBY die balik...wahhhhh meriah betul semalam....ramai yg datang. V all having lunch together....seronok tau makan ramai2 sambil borak2...Ye lah masing2 busy kan...pas da LUNCH sama2 v all tgk TV cite TEMINATOR 1, 2 & 3....Best tau cite tu...Adik ipar aku plak sibuk memasang AIRCOND yg ayahku baru beli minggu lepas...


EVENING
Dalam pukul 4.00 ptg P sampai utk jemput aku balik PJ....sukenya...Tapi aku yg kene drive balik sbb P ckp die mengantuk.....Hmmmmmm alasan jer tu sbb P malas nk DRIVE....sampai PJ pukul 6.30 ptg...balik2 umah x der org lagi...semua housemate aku balik kg....maybe mlm ni baru sampai kot.....

NIGHT
Hmmmmm malam tu aku & P g jumpe Kak Zura kat depan ofis v all...Biasela ader PLAN baik v all nk buat tuk CAR9 hubby kak Zura...hahahahhahaha..nak tahu tggu la yer....balik umah aku terus cuci muke n ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Note: Itulah ceritanya...Cukup panjang lebar kan....Mmg memenatkan sbb abdn aku sakit2 skrg ni sbb mengemas yg melampau-lampau... :P