In Memory....

Lilypie Angel and Memorial tickers

Followers

17 November, 2008

.........

Hello....

Well, last weekend ada something happened to me...bukan lah aku jer...But together with my housemate....Bilik air umah kami tersumbat...Sgt geram ok...X tahu ape puncanya & tetiba ada air bertakung masa aku mandi. Dah bermcm-mcm cara aku & linda buat tapi still mcm tuh jer...X der ape2 perkembangan..Luckyly today everything dah settle...Yg bangganya Cik Linda yg menyelesaikan permasalahan tu...Dasatnya Cik Linda ni. Nways thank's Linda sbb menjadi 'PLUMBER EXPRESS'....huhuhuuuuhuuuhuuu...


Saturday....


Klah, sabtu lepas aku berkeje sampai pukul 1.00 jer. Then terus balik umah & cuci pakaian kotor aku. Pastu jam 3.45 pm aku g amik P tuk sama2 menonton cite 'MADAGSCAR 2'....Tayangan jam 5.00 pm..Mmg ramai gile org masa tu. Terutamanya kanak2 sbb mereka semua dah start cuti sekolah...Ape2 pun aku berpuas hati ngn cite tu. Tapi ade lah sedikit cacat cela...but aku ttp berpuas hati & bermurah hati bagi 4 BINTANG...huhuhuhuhuhuhuh....Mmg x bosan citenya. Sgt kelakar & menyeronokkan lebih2 lagi ngn aksi2 lucu from ALEX, GLORIA, MELMAN, MARTY & SKIPPER....termasuklah MOTO MOTO....X rugi tgk cite ni. Movie abis jam 6.45 ptg mcm tu. Then terus singgah pasar mlm cari pucuk ubi tapi x der plak...Eiiiii geram okkk!!!.. Dah lah teringin nk makan lauk tempoyak ni. So, bila dah jalan2 cari x jumpa, aku pun ajak P balik....Sebelum tu singgah beli air soya sbb terlalu dahaga...Masa tgh beli air tuh, suddenly bunyi bising2 & stall yg jual CD2 tu nmpk macam kelam kabut....Pastu penjual2 CD tu mengemas mcm org ketakutan jer...Mmg sepah gile okkkk!!!...So, kami semua mcm terkejut sbb ape....Then bila terdgr org2 sekeliling berckp, barulah kami tahu pasal ape jdi lintang pukang....


Rupa-rupanya pegawai2 KHEDN tgh buat serbuan pd peniaga2 VCD cetak rompak tu...Patutlah mereka kelam kabut melarikan semua VCD2 mereka tu....Peniaga2 tu mmg x perasan sbb semua pegawai2 KHEDN tu hanya pakai seluar pendek serta t-shirt jer...Mmg sempoi gile. Kononnya menyamar lah jadi pelanggan...Last2 dieorang tunjuk kad mereka & terus menahan semua peniaga2 VCD cetak rompak tuh...Aku betul2 terpegun sekejap lah melihat senario kejadian pd tempoh hari tu....Peniaga2 tu sanggup buat ape saje tuk menyelamatkan VCD2 tuh...gilo betul lah...Bayangkan dieorg bwk van mcm org gile tau...X heran langsung ngn nyawa2 pengunjung2 pasar malam...haihhhhhh..geram plak aku dibuatnya. K lah, itu cerita semasa di pasar malam....


Sunday...


Ahad, bangun awal sbb nk balik Seremban sbb ada kenduri kesyukuran di Umah my uncle sempena anak lelakinya nk bersunat....Biaselah musim2 cuti sekolah ni. Mmg ibubapa akan mengambil kesempatan time2 cuti ni...senangkan sbb budak2 akan bercuti panjang...P amik aku jam 11 pagi...Kali ni naik WRX 7731 sbb kalau jalan jauh2 ni kenelah naik kete yg comfortable sikit...hihihhihihihi...Saje je nk buli P sebenarnya....


Sampai umah my uncle jam 12 mcm tu...X der lah ramai sgt pun jemputan. MAsa aku sampai, yg ada my parent, makcik2 aku serta anak2 dieorg....Kebetulan dieorang dah hampir siap cume tinggal nk goreng ikan talapia....Menu for kenduri last sunday


  • Nasi putih
  • Tauge masak lemak
  • Ayam goreng kunyit
  • Sambal talapia
  • Sambal belacan
  • ulam : Jering


Aku makan lah sikit selepas hampir 6 hari x jamah langsung nasi....Betul2 diet aku ni....Tapi mmg dah nmpk sgt perubahan pada aku...Well, aku hanya perlu turunkan beberapa kilo jer lagi. Aku x nak lah kurus kering....nmpk aku ni pelik plak nti...Satu lg kalau aku kurus, confirm aku akan nmpk kecik sgt...Serius tau. So, aku x nak lah kurus2 sgt..Biar die sedang2 jer.Hihihiihiihhiiiii...


Sementara nk tggu jam 1.30 ptg, aku ajak angah, Qila & P g TESCO, Seremban 2...Saje jalan2 sambil cari brg baby for angah...Yg bestnya aku plak teruja tengok baju2 serta brg2 baby....So, nti aku bakal dapat ANAK BUAH LELAKI....wahhhhh bestnya sbb family aku ramai perempuan....Yeahhhhhh....Nti siaplah baby tu aku kerjakan.


Pas da puas jalan2, aku terus balik semula ke umah Pak Tam. Sampai jer, majlis baru jer bermula. Aku plak terus ke dapur tuk bantu ape yg patut...Pas settle baca doa, kami makan lah ramai2...Majlis selesai jam 3.30 ptg mcm tuh. So, P ajak aku balik PJ sbb abah dia mintak tolong cat umah....Skrg umah P dah cantik dah.. Jiran2 siap gelarkan abah die ORANG KAYA BARU....hihihihihihiii..Mcm2 lah. itu semua gara2 buat dinding ala2 mcm umah Datuk2....dasat kan???...So, kami gerak ke PJ dalam 3.45 ptg...On the way balik, seingat aku sampai di Nilai, hujan lebat gile okkk!!!....Mmg x berapa nmpk jalan. Ngn angin yg kuatnya...Masa tu P yg drive. Nasib baik bukan aku...Aku ni fobia sikit drive time ujan2 lebat ni. Huhhuhhuhuhuhu..


Reached home around 4.30 mcm tuh. Then hanya lepak2 sambil tgk TV. Aku tido lepas abis rancangan MY STAR LG @ TV3...Esoknya kene ke Holiday Villa, Subang Jaya sbb ada company function....So kenalah tido awal.....