In Memory....

Lilypie Angel and Memorial tickers

Followers

03 November, 2008

Suprise.....

Smlm, Aku & adik-adik aku buat suprise buat ayah tercinta. X der suprise sgt pun...Citenya begini.......


Seawal 6am aku dah bangun & bersiap-siap tuk balik kampung... So, aku janji ngn P jam 7 amik aku kat umah...Hurmmmmm best sbb dapat naik kete baru P...sgt selesa...cewahhhhhh. Singgah umah my sister kat Salak Tinggi tuk g pasar tani beli ayam & kelapa...Then kiteorg konvoi ramai ke umah mak...Sampai sane jam 10 lebih mcm tuh. Biaselah kan janji melayu ckp jer pukul 8.30 am nk gerak tapi @ the end gerak pukul 9.30 mcm tuh...maklum lah menunggu mereka yg dah berkeluarga ni...X lama lg giliran aku plak lah...Sementara tggu dieorg bersiap aku pun mengerjakan kucing yg Ina bela...



Ini dia budak TEMBAM...geram tau tgk die...Ngn bulu die yg kembang tuh....



Si G-TAT tgh duduk dlm portable cage die.. Masa ni die dah tahu yg kiteorg nk gerak dah...Tu yg die cepat2 masuk dlm cage die...bijak2.










Sampai jer umah, mak tgh masak inti kelapa tuk buat lepat pisang...Ayah plak duk kat belakang umah. Tgh memerhatikan ayam2 gajah di eyg tgh membesar...Aku pas tukar baju terus tolong mak aku prepare tuk masak nasi minyak bersama kari ayam & ayam masak merah...Angah & her hubby duk sediakan acar timun. Ina & Qila tgh prepare tuk buat suprise pada ayah...Mula2 kami buat x tahu jer. Mcm biaselah salam tgn ayah & x wish ape2 pun....Yg bestnya time kiteorang tgh breakfast tu lah, Ina & Qila termasuk aku bersiap-sedia tuk buat ayah TERPERANJAT....P pun panggil ayah aku tuk breakfast sama2..kononnya lah kan...Then masa ayah masuk dlm umah kami pun ramai2 nyanyikan lagu HAPPY BIRTHDAY to U....masa tu muka ayah betul2 terperanjat betul. Aku plak mcm biaselah jadi PAPARAZI lah...tu pun keje aku...i like it very much. Bwh ni antara photo2 yg sempat aku snap lah kan....biase2 jer...



::: Inilah birthday cake ayah & Qila :::




Ayahku di tgh2....tgh terkejut...sorry lah gmbr gelap plak...huhhuhuhuhuhu



Ayah tgh potong kek...Belakang tu mak aku tgh sibuk potong ayam




Amboi2 P bukan main lagi yer....mcm x sabar2 nk rembat coklat yg kat tepi kek tuh...sedap gak lah kek ni...Blackforest Cake...sungguh sedap. Aku siap tapau bwk balik PJ...hihihihihihi



Sesi suap-menyuap ni..Gmbr yg gelap... Xperlah...Mak tgh suapkan kek ke mulut ayah aku...



Ni die bakal mama & papa yg tgh gigih menyediakan acar timun...Tu lah angah yg tgh pregnant...Umur kandungan sila rujuk di sidebar belah kanan blog aku ni yer....Perut dia mmg kecik. Angah ckp anak dia x besar, cuma 1.2 kg di usia lagi 2 minggu nk masuk 8 bulan...kecik kan???




Sesi makan beramai-ramai...Yg kat bwh ni mmg yg kuat makan...huhuhuhuhuhuhuhuuu




Pas dah jalankan tugas aku sebagai jurugambar x rasmi, aku sambung tolong mak goreng ayam tuk dimasak masak merah...Byk jugak lah kami masak smlm. 3 ekor ayam. Pastu bahagikan kepada 2 bahagian sbb nk msak kari ayam & ayam masak merah....Aku x kisah sgt. Aku makan jer nti...hihihihihihiihi. Pukul 12.30 dah siap masak. Then terus hidangkan atas meja & kami makan lah beramai-ramai.




::: NASI MINYAK :::



::: AYAM MASAK MERAH :::



::: KARI AYAM :::



::: ACAR TIMUN :::



Itulah lauk2 utama smlm...yg bestnya buah hati I siap dapat makan ikan masin bulu ayam lagi...*tu nama ikan masin*...Mak aku siap goreng tuk dia. Jeles aku tau. Mak aku mmg mcm tuh, kalau menantu or bakal menantu or anak2 dia balik, mesti akan masak makanan kesukaan kami semua...terharu okkkk!!!!! Sbb tu kami semua syg sgt pada mak..huhuhuhuhuhuhu...Then pas makan kami solat & tgk TV...Then acara buka hadiah plak...Ayah aku cukup teliti bila bukak hadiah ni...dia bukan jenis terus koyak jer pembalut hadiah tu tau...Dia akan bukak satu2...Kiteorg plak naik tension menunggu dia bukak hadiah...Bukan ape pun sbb x sabar nk tgk reaksi ayah lah bila dpt hadiah....hiihihihihihiihii





:: Ini antara hadiah2 ayah terima smlm dr menantu & anak2nya ::



This from ME lah....pistol antik...bukan betul2 pun.Ayah mmg suka kumpul this things. Dlm almari antik die penuh this thing k !!!




This one from Ina...cermin??? ish ish ish.....



Yg ni plak Angah & her hubby yg bagi...Ni perfume kegemaran dia....





Pas selesai acara bukak2 hadiah, aku bersiap2 nak balik PJ. Kene balik awal sbb P ada hal nk kene settlekan kat umah dia. Sebelum balik sempat lg berposing2 depan umah aku & ngn kete baru P....


:: Tgk tu mengalahkan owner kete lagi ::



:: P tgh borak2 ngn Angah & mak aku aku ::



:: Mak tersenyum simpul ngn Ina debab ::



:: Aku yg x ketinggalan bergambar ngn mak tercinta ::



:: On the way balik from Seremban ke PJ ::





Reached home around 4.30 ptg mcm tuh...penat betul. Aku terus tukar baju & tgk TV sampailah ke mlm...Pukul 12 lebih aku tido....


Itulah cerita aku pada weekend yg lepas...sgt menyeronokkan tau. K lah, nk balik dah....

Esok akan update kalau ader cerita k...

ADIOS !!!!