In Memory....

Lilypie Angel and Memorial tickers

Followers

24 November, 2008

Weekend oh weekend

Minggu lepas aku cuti sabtu...
Wahhhhh bestnya. Aku ingat bolehlah berehat puas2...tapi kene bawak my parent g kenduri kawin @ Felda Serting Hilir 4....Ya allah muak gile bwk kete...Nasib baik drive kete P...X tah lah bosan sgt...hihihihihihihi..*alasan sebenarnya adalah bwk kete baru kan??*....Gerak ke sana pukul 11 pg...Then ikut jalan bukit putus, kuala pilah....Lepas turun bukit tu jer terus jem giler....Geramm okkk!!!...Naik kebas kaki aku asyik main clutch jer....



Jauh jugak lah, kalau x silap aku dalam 5-10km kete bergerak perlahan-lahan...Tension betul. Jalan clear selepas Tanjung Ipoh...Ingat sesak sbb kemalangan ke ape...rupe-rupenya sbb ada org menampal jalan....gilo betul la....Ade ke siang2 hari buat tampal2 jalan ni....Buat lah mlm2. Org x ramai...Ni x buat hari sabtu...mmg lah kete byk....Tapi aku ttp drive ngn sopan santun k...



Sampai umah pengantin jam 1.45 ptg....Aduhhhhhhh biaselah masuk felda ni...Jalannya mmg byk sgt simpang...Nasib baiklah ada papan tanda siap tulis nama " ASRUL & ZANA"....So, aku follow jer lah....Last2 sampai gak lah...Cuaca mase tuh mmg lah tersgt panas....Aku pakai kain songket plak...lagilah panas gile...Sampai2 jer aku & my parent terus melantak sbb kelaparan....Then pas makan, jumpe pengantin sekejap then ayah ajak balik...Dalam 3 pm mcm tu kami gerak balik Seremban....Sebelum tu singgah umah adik mak aku kat Batu kikir jap...Saje melawat mereka....



Reached home around 5 mcm tu...sgt letih. Aku terus mandi2 manda & lepak2 depan TV sampai malam...Aku tido pas tgk SEHATI BERDANSA....



SUNDAY....


Seawal 6.30 pg dah bangun...Solat subuh & tolong mak buat breakfast. Mak cume goreng mee jer...Aku plak makan roti jer sbb x der selera nk makan mee...Kesian mak aku. Bangun pepagi tuk siapkan breakfast, tapi aku plak x makan....sorry yer mak...bukan sengaja x nk makan...huhuhuhuuuhuhuu...Then pas breakfast, ayah ajak g tempah khemah tuk majlis aku nanti....So, aku g lah hantar ayah pegi kejap umah sedara die. Sampai sane, kami x masuk pun sbb malas...lagipun dtg kejap jer...So, ayah tempah 3 khemah utk tetamu & 1 lg khemah utk pengantin...1 khemah tu die charge dlm RM220....Khemah pengantin die charge RM400 siap hiasannya. So semuanya RM1,060.00....Yg aku sukanya sbb ada warne temaku....MERAH & PUTIH...huhuhuuuhuhuhuu....Nasib baik ade kan?...Kalau x mesti mood aku kureng sikit nti...hihiihhihihi...


Then pas semuanya dah settle, kami terus balik umah...Sampai umah, mak aku dah siap masak...Awal gile mak dah siap masak....Pukul 11 die dah siap masak...Menggoda betul lauk pauk yg mak masak.....Lauk tengahari tu :


  • Asam pedas ikan cencaru + bendi
  • Sayur campur
  • Ikan cencaru sumbat
  • Sambal sotong


Hurmmmmmmmmmmmm.....aku apa lagi. Terus lah makan sbb lapar. Pagi x makan kan....So, rasekan kelaparan. HIhihihihihihi....Pas makan aku bersiap-siap tuk balik PJ. Sebelum tu kene amik P kat Hotel Empress sbb dia baru abis organised seminar....Sampai sana tggu dia makan dulu...Pukul 2.30 barulah gerak balik PJ...P dah ckp ngn aku yg dia ngn Zul & Edman nk main bowling kat Summit...So, jumpa kat summit dlm pukul 4.00 ptg mcm tu....So aku sampai Summit dlm 3.30 mcm tuh....Aduhhhhhh awal plak. So, aku tggu lah dieorng sampai...Lagipun xder lane yg kosong sbb ader tournament ptg tu...Kami dapat lane pun jam 6.15 ptg mcm tuh....Naik bosan aku tggu kkkk!!!....


Bwh ni antara gmbr2 kami semua....






Bosan menunggu lane kosong kami pun bergambar sakan lah...Aku & tunang my boss....




Aris bersama ULTRAMAN2 die....Die siap boleh ingat lagi nama2 ULTRAMAN tu tau....dasat sungguh kan?



Ni acara2 memperagakan RAKSASA2 yg Aris kumpul....




Tgk lah boss aku tuh bukan main lagi main Raksasa si Mat Aris punya. Mcm2 budak2 kan???...huhhuhuhuhuhuuh



Tgk tuh DADDY si Mat Aris...gelak bukan main luas menganga.....x tatau ape yg happy sgt...




Antara koleksi2 ULTRAMAN2 yg Mat Aris miliki.....Hari tu, P siap hadiahkan another 2 ULTRAMAN for Mat Aris.....Ape lagi si Mat Aris, seronok gile lah dapat yg baru....





Mat Aris tgk syok main new ultraman dia...sampai x heran ngn aku & yg lain2....






Sementara menunggu lane kosong, kami berbual-bual sambil mengutuk each other....ntah ape2 kan. Tapi seronok bila dapat berkumpul macam ni...Meriah suasana. Mcm2 kami bincang. Tu masih kekurangan ahli tu...Sbb si Midi & Kak Sha x der...Wife Zul pun x der sbb g Jakarta & Bandung...Kalau x confirm makin gawat suasana....Kami pun dah lama x berkumpul mcm ni. Maklumlah masing2 sentiasa BZ kan....




Aku & Lina lagi?....Posing jer lah. Ni amik sendiri...Sbb yg lain tgh syok main bowling.




Sempat jugak aku snap gmbr Mat Aris....Hensem kan sy ni Untie Fa??...Like my DADDY kan??....



Itu dia hensem boy....




Giliran Lina baling plak....Nways, not bad gak Lina main...Walaupun baru kali ke 2 bermain bowling...




Ni plak giliran my boss plak...Bukan main lagi style die....Aku kalah tipis ngn die...Eiiiiii geram betul sbb x dapat tewaskan dia...Mula2 aku 1st place, tapi @ the end my boss dapat gak kejar....




Kami abis main dalam pukul 8 lebih...Then Zul ajak makan KFC sbb Mat Aris kelaparan. Aku ok jer...Tapi bila sampai kat KFC aku x tahu nk makan aper...Last2 aku order toasted twister....not bad rase die...Yg lain2 semua amik snack plate....Mat Aris makan nuggets & mashed potato jer....Betul2 mcm org putih lah....






Wahhhhh sedapnya daddy...." I wanted some more daddy".....




" Bestnya mashed potato ni untie fa...ruginya untie fa x makan..."



P, baru nk start makan.....Tapi makan x abis sbb P dapat bahagian dada...Isi2 yg byk. P mmg kureng sikit makan yg bahagian isi ni...Muak katenya...Samelah P. I pun x makan bahagian2 isinya jugak....Sbb muak lah. Baik amik wing ke or drumstick...Ohhhhh yummmyyyyyyy.....



Pas makan, kami semua bersurai. Tgk jam hampir pukul 9 malam. So, P sent me home. Sampai umah mandi kejap & terus tido...Awal gile aku tido. Penatlah....


So, itu lah cerita2 ku semasa last weekend....best pun ada...Tapi ada something terrible happened to me last friday. Nti aku cite k....

Oklah....see ya !!!