In Memory....

Lilypie Angel and Memorial tickers

Followers

23 June, 2008

Sebak...

Last saturday aku offday...
X ke mana-mana pun...kononnya pas P abis keje nk balik umah my mum, tapi x jd gara-gara aku yg x berape sihat....

Ingat x last blog aku ader cite pasal aku sakit2 belakang & pinggang?
Mesti ingat kan....Tu la sebabnya aku x sihat...

Alkisahnya...start sabtu pagi pinggang aku da sakit bangat...Aduhhhhhh mmg x tahan sgt.
So, pas breakfast aku pun mkn la penadol 2 biji tuk hilangkan sakit tu....Then aku sapu YOKO-YOKO kat pinggang aku...Pastu lega la sikit...So, aku duk umah jer la smpai la ptg...Then P call ajk tgk wayang @ PIRAMID petang tu jam 5. Kebetulan malam tu ader jemputan ke kenduri tahlil di umah mentua car9...

So aku tefikirla, hmmmm mane satu nk pegi ni...last2 aku cancel tgk wayang sbb mmg x larat langsung nk berjalan...& termasukla x g umah car 9

So aku mmg x kemana-mana sabtu tu....aku x g pun umah mentua car9 & wayang pun aku cancelkan...(Kak Zura sorry yer sbb fa x dpt hadir....keadaan x mengizinkan)

Mlm tu aku hanye bergantung pada PENADOL jer...uhuks!...

AHAD : 22 Jun 2008.

Pagi2 aku da bngun sbb pinggang aku makin sakit...mmg x larat nk bangun...Then aku call my sis bagitahu yg aku x dpt balik seremban....Mase tu agak sebak perasaan aku sbb da hampir 2 week x jenguk mak & ayah....PAstu dengar ayahku nk berckp ngn ku....

Aduhhhhhh bile dgr jer suare ayah.....tibe2 air mata ku jatuh ke riba....sgt sedih...Time sakit2 mcm ni terpaksa berjauhan ngn parent....Bile ayah tanye

Kenape ni long? : Ayah

Along sakit pinggang & belakang la yah...*sambil menangis teresak-esak*.... : aku

Jgn la menangis long...Along da g klinik ke? Da check kenape pinggang along sakit? : soal ayahku

Apiz akan hantar along g klinik pukul 10.00 pg nti. Ayah x pyh risau k : aku

Then ayah pass hp die pada my mum plak....Aku da terdgr my mum menangis teresak-esak bile ayah pass his hp pada mak aku...

Along kenape ni? Along sakit ape? : Mak aku

Ala mak along sakit pinggang jer la mak. (Aku cube tenangkan mak aku...risau plak dgr die menangis macam tu). Ala x pyh risau sgt, nti Apiz hantar along g klinik jap lg... : Aku

Along balik la Seremban ni...Boleh mak tgkkan along...Kat sane sape nk jage along nti.... : Mak ku

K la mcm ni...nti along g klinik dulu k...along g check dulu. Ape-ape hal along bagitahu mak k : Aku

Hmmmmmm....aku cube sembunyikan rase sebak ku....* ala da nangis pun*. Then mak letak phone. Aku pun sambung nangis.....sedih sgt bile dgr suare mereka....sgt sedih...Bile sakit2 ni bile dgr je suare mereka hati jadi sebak....

Then P call aku jam 10.30 pg, die akan amik aku jam 11.15 pagi tuk hantar g klinik....

Tepat jam 11.15 am P sampai kat bwh apartment aku....

P bawak la aku g klinik Fatimah kat Taman Medan...Nasib baik klinik tu buka. Hmmmmm hari tu ramai gak org sakit....aku slh sorangnye la

Pas register aku tunggu turn aku....dlm 20 minit aku tggu then pembantu doktor tu call my name....

Masuk jer aku tgk doktor lelaki...alamak!!!!

Minta2 la die x selak baju aku...mane la tahu die nk check bahagian belakang aku...aku jadi makin gementar...almaklumla kan...malu siot...hihihiiiiiiiii

Ye cik...sakit ape? : Doktor

Belakang & pinggang sy sakit sgt...start hari jumaat da mule sakit sgt2.* Ya Allah Doktor tu sgt baik & peramah sgt2* : Aku

Awak ader jatuh ke, angkat berat or care duduk awak yg salah semasa di ofis.... : Doktor

Hmmmm setahu aku, 4 tahun lepas aku ader terjatuh semasa nk turun dari bas : Aku

K la mcm ni...kemungkinan besar ader kesan sampingan pada belakang awak. Mungkin jgk tulang belakang awak da bengkok @ da lari dari kedudukan sebenarnya...Tapi itu cume ramalan sahaja based on ur's explainaion pada saya : Doktor

Macam tu ke doktor...Perlu X-Ray ke doktor? : aku

X per2 awak jgn risau sgt...skrang ni saya bagi awak 4 jenis ubat iaitu sakit urat, sakit saraf, tahan sakit & ubat sapu.... Awak mkn dulu hingga abis. Kalau masih tiada perubahan awak dtg balik buat pemeriksaan lanjut iaitu X -RAY. Jika keputusan X-RAY awak menunjukkan tulang belakang awak bengkok atau x selari, saya akan sediakan surat utk awak buat rawatan lanjut ngn PAKAR TULANG di PPUM : Doktor

Ok doktor...hopely sakit ni akan hilang la doktor : Aku

So, nasihat saya tolong jgn angkat berat lagi....saya takut sakit awak makin serius : Doktor

Baiklah doktor, Thank's a lot : Aku.


Itulah kisahnya weekend aku yg sgt menyedihkan....So skrg aku masih bergantung pada ubat yg Doktor tu bagi.....Sampai ke saat ini masih tiada perubahan yg aku rasei....Makin sakit aderla. So, hopely sakit ni akan hilang dlm minggu ni...ubat da nk abis da ni....Nmpknya aku kene pegi jumpe Doktor tu tuk buat pemeriksaan lanjut.....