In Memory....

Lilypie Angel and Memorial tickers

Followers

09 June, 2008

Al Fatihah....


Last Friday, 06/06/2008 ATUKKU, Hj Mohd Raib @ Abd Aziz Bin Husin telah meninggalkan ku buat selama-lamanya.....sedih ya amat sgt.Uhuks!
Pagi jumaat tu, hatiku tergerak nk call ayah sbb x sedap hati...Semua keje yg aku wat serba x kene.X tahu la kenape....

Then aku call ayah tanyer kabar die n my mum...Semua sihat cume ayahku ada maklumkan yg atukku x brp sihat.Arwah atuk x der selera makan pagi tuh....Sehari sebelum arwah PERGI...Perangai arwah PELIK sgt2. Mak cite yg arwah minum air kopi byk sgt. Setahu v all atuk hanye minum NESCAFE shj. Tapi hari tu die siap REQUEST nk minum air kopi & air sarsi. So, ayah just bagi la takut arwah kempunan plak.....

Everything ok cume bile aku call sebelah petang, my mum ckp atuk da x kenal sape2...so aku da mule CUAK...so, aku ingat boleh balik awal tapi ade beberapa keje kene settlekan. Aku kuar ofis pukul 5.45 ptg....ahhhhh mmg da lambat. Confirm SESAK gile jln...so, x der jln lain melainkan ikut tol jer....x lah SESAK sgt.....

Sebelum balik Seremban, aku singgah Empress Hotel dulu hantar beberapa document to P...Pas da hantar aku terus balik Seremban...Tepat jam 7.35 mlm aku sampai umah my mum...Lepas solat & makan aku terus g tgk arwah...Mase tu arwah mmg da nazak sgt2...Aku tgk anak2nya termasuk cucunya tgk bace YASIN....hati aku sebak giler...Ape lg tanpa lengah aku terus amik WUDUK n bace YASIN...

Bile YASIN aku da abis bace, aku dpt rasekan yg ATUK bakal pergi jauh...mase tuh aku mmg x tahan n akhirnya air mate ku jatuh juga walaupun aku cube tahan...X dpt aku bayangkan saat2 MALAIKAT MAUT dtg mengambil nyawa arwah atukku.Tepat jam 9.25 mlm arwah ATUK menghembuskan nafasnya ngn keadaan yg amat tenang sekali...Ayahku begitu tabah sbb die x menitiskan air matenya...Tapi aku tahu ayah mmg sedih ngn permergian arwah atuk....Ayah cube sedaya upaya menyembunyikan perasaan sedih....Ayah siap berpesan supaya jgn tangisi permergian org da mati...aku pegang kate2 ayahku...Aku cuba tabahkan hatiku....

Walaupun aku x serapat mane ngn arwah atuk, tapi permergian arwah cukup terase bagiku...Byk kenangan bersama arwah. Aku sedih sbb arwah x sempat tgk aku kahwin end of this year....Aku redha kerna ajal maut adalah dariNYA.....

AL FATIHAH....