In Memory....

Lilypie Angel and Memorial tickers

Followers

28 July, 2008

Kursus Kawin

Minggu lepas aku & P telah menghadiri kursus perkahwinan di Zura's Akademik, Bangsar...Hari sabtu tu seawal jam 8.45pg aku da sampai kt tmpt kursus tuh...So, pagi tu aku cume dtg register dulu sbb seminar start jam 3.00 ptg.


9.15 pg bab register nama aku & P da selesai...so aku & P terus balik umah rehat dulu. Nasib baiklah umah aku ngn tmpt kursus x jauh..so boleh la balik dulu....cume 20 minit jer


Tepat jam 1.45ptg P amik aku kat umah...kene ada kat Zura's Akademi jam 2.30 ptg...Seminar bermula jam 3.00 ptg sharp...So, aku & P da sampai awal dah...So kami terus masuk dewan & tggu tuk 1st topik ptg tuh...ptg tu ada 2 topik yg kene kami dgr...Yg bestnya semua penceramah die sgt la happening tapi mcm biaselah kalau cite bab rumahtangga ni kan....mcm2 yg keluar...


Kebetulan plak aku berkursus ngn MAYA KARIN sekali...hensem gak bakal suami die...cume x dpt bergambar ngn MAYA KARIN sbb die balik awal on 2nd day sbb die nk terbang ke LONDON mlm tuh....agak frustlah kan...tapi ada jgklah kenangan ngn die..tu pun mase amik gmbr beramai-ramai...


2nd days start jam 8.00pg.Awal kan? Aku bngun jam 6.00pg..Sempatla breakfast kat umah. Mkan roti bakar jer. Alas perut takut lapar nti....hurmmmmm pagi tuh x der la bosan sgt cume agak ngantuk jgk lak....tapi x der sampai aku tido kan...ade gak lah peserta2 lelaki yg tido...selamba badak jer dierang tido...x kisah lah kan...


Hari kedua berjalan ngn lancar...byk yg aku pelajari & Cikgu Mat Noor mmg byk sgt membantu aku & semua peserta pasal prosedur permohonan tuk berkahwin...lengkap la penerangannya...Kalau x faham boleh jumpe die balik pada bile2 masa. Die mmg yg jenis sporting.

Masa CLOSING part tu, ada sketsa bermula dari cara-cara merisik, bertunang sehinggalah akad nikah...mmg GAMAT dewan tuh ngn gelak ketawa kami semua...Exspecially time sketsa AKAD NIKAH...kesian peserta from KL ni...GABRA gile...padahal hanya LAKONAN jer...tapi maklumlah nmpk mcm REAL plak....Bwh ni antara gmbr2 yg sempat aku amik mase kursus....

Sesi peminangan bermula dari MERISIK & BERTUNANG...tu semua peserta2 kursus yg menjadi PELAKON2nya...

Sesi AKAD NIKAH dijalankan...Nmpk REAL siot...PENGANTIN PEREMPUAN tuh malu2 kucing palj..yg pakai baju PINK tuh.....PENGANTIN LELAKI plak yg kat belakang tuh, pakai songkok duk tgh2...

Aku ngn kawan baru dr PUTRAJAYA...Kak a'a...aku panggil tuh jer..X sempat plak nk tanya nama panjang die...hihihihiiiiii...nk kawin November ni...

P tgh khusyuk mendengar ustaz che hashim berceramah...mmg kelakar sgt uztaz tuh...x der lah bosan sgt kan...

Yg ni plak Kak a'a & Intan....New friends mase kursus kat Zura's Akademik...sgt peramah & x sombng langsung...x mcm yg lain2 tuh...mcm bagus jer...senyum pun x nak...