In Memory....

Lilypie Angel and Memorial tickers

Followers

14 July, 2008

Terubat rinduku...cewahhhhh

Jumaat ~ 11/07/2008

Last weekend aku balik kampung....Hmmmm terubat rinduku pada family ku. Jumaat tuh aku sampai umah mak aku dlm 6.20 ptg...Nasib baik la jalan x sesak sgt. Ingat nk g terus hantar brg kat P di PD tapi ayah aku nk ikut...Sajer nk jalan2. So aku decide g malam ngn parents aku..Bwk dieorg jalan2...

Pas solat, kami gerak ke PD...Sebelum tuh aku singgah A&W di Seremban tuk belikan burger P..Dia da pesan ngn aku. So, kenela aku tunaikan permintaan P. Hiihhhhiiiiiii...Aku amik 1 set combo dia...yg aku nk cuma Root bear float dia jer...Sgt suke...Sampai PD hampir 9.45 mlm...Smpi sane mmg jln sesak & nk cari parking cukup ssh...aduhhhh tension betul aku...Last2 ayah aku suh parking jer tepi jalan tuh...Parent aku tggu kat kereta...So, g hantar brg2 tuh kejap jer la...Kesian plak ayah & mak tggu kat kereta....Pas da hantar semuanya, kami terus balik umah sbb mak da terlentok kat belakang ngn Aqilah...Penat agaknya tuh...

Sampai umah hampir pukul 11.00 mlm...Pas da gosok GG & cuci muka aku terus masuk bilik & tido lah....

..........................................................................................................................................................................

Sabtu ~ 12/07/2008

Aku bangun lewat sbb mlm x dpt tido...X tahu la nape...Bngun terus mandi manda..Then tolong mak buat breakfast. Pagi tuh kami makan kuew tiaw goreng & ayam goreng brand AYAMAS...aku mkn ayam jer.

Hari sabtu tuh aku x g mane2 pun...aku duk umah jer tgk TV ngn Aqilah...My parents pergi umah makcik aku...saje je berjalan...Ayah ku tuh kalau da sihat sikit mmg x reti duk diam...Ade jer plan die nk berjalan...Mgkin bosan duk umah...Kononnya ptg tuh aku kene hntar mak aku g shopping..Tapi x jadi sbb mak keletihan...Akhirnya x der la aku g mane2....

Ptg tuh mak aku masak KUAH DURIAN...ahhhhh sedapnya makan ngn roti atau pulut...Tu adalah makanan kegemaranku...So, ptg tuh aku minum ptg makan la roti cecah kuah durian....Sambil tuh borak2 la ngn ayah ttg new furniture kat umah parent aku...Tetibe ayah ajak aku g survey perabot kat kedai perabot kayu jati kat depan Plaza Ampangan....

Aku ikut jer. Sampai sane x der byk sgt stok2 mereka...Katanya stok2 akan sampai mlm nti...So, ayah suh dtg esok jer selepas g kenduri umah nek tam kat Tampin...Aku mmg da sgt x sabar nk tggu hari esoknya.....

..........................................................................................................................................................................

Ahad ~ 13/07/2008
Pepagi aku da bangun tolong mak wat breakfast...Breakfast kami hari ni ialah MEE SUP...Hmmmmm itulah mak aku...Bila aku balik jer mcm2 yg dia masak...So, aku ni PANTANG TENGOK...x kan x makan kan..Dah la SEDAP....So, aku pun ape lg BEDAL la...Hilangla menu diet aku...*Balik kg mmg x leh diet pun*

Pas breakfast kami bersiap-siap tuk ke kenduri cukur jambul di Umah Nek Tam, Tampin. Sampai sane dlm pukul 11.30 pg. Nk tolong masak, dieorg da siap masak cume tggal nk mkan jer....Menu dia mase kenduri tuh

Nasi kerabu
Nasi putih
Kari kambing
Kambing Masak Lemak Cili Api
Tom yam
Asam Pedas
Pelbagai jenis kuih muih for dessert

Mmg byk sgt lauknya...Pas makan aku kene tolong cuci pinggan...Ala TENSION betul la.Da la pakai cantik2, pas tu kene cuci pinggan...Kesian betul tau. Bwh tuh gambar aku ngn Baby comel...Ape ntah name die...Aku suke ngn MATA dia...sgt CANTIK...Aku mmg suka ngn budak2 kecik ni..Suka tgk keletah mereka terutamanya yg petah berckp...Satu lg PANTANG tgk BABY yg debab2...sgt geram.Mcm yg bwh ni lah...That boy ngn org lain die x nak, tapi bila aku amik dia, dia ok jer...Siap gelak lg....mane aku x geram.


Kenduri cukur jambul di tampin, umah Nenek Tam....

Nmpk x dibelakang aku tuh, keadaan LANGIT yg semakin gelap...Tanda2 nk HUJAN la tuh...Nasib baik sempat masuk kereta..Kalau x confirm kami semua BASAH KUYUP

Pas da settle kat kenduri tuh, kami pun balik umah...Sebelum ni tuh kami singgah kat kedai perabot kayu jati yg aku lawati the day before....Mase tuh...Ya Ampun....Byk giler stok2 die...Naik rambang mata aku...So, aku tolong la ayah & mak memilih set setty tuk ruang tamu umah ku....So, pilih punya pilih xsedar yg semuanya hampir mencecah RM4 K....itu baru bahagian ruang tamu tau. OMG mmg giler betul kami kat situ...Semalam die mmg buat sales gile babi tau....So pas ayah da byr deposit dlm RM3K, dieorang janji nk hantar dlm pukul 4.30 ptg...So, kami balik la umah rehat...Just tggu perabot baru smpai....hihihihhhihii

New furniture....

Keadaan ruang tamuku sebelum dimasukkan perabot baru....

Jeng Jeng Jeng... inilah dia ruang tamu (bahagian riadah) ku yg dipenuhi ng almari sudut & kerusi MADURA...Ayahku tengah merasmikan kerusi baru...Belakang tuh mak aku yg tgh mengelap almari baru dia.....

Yang ni plak ruang SEMBANG-SEMBANG...Gambar sebelum.

Nilah dia set setty LENONG NATURAL EMAS...pilihan my parents. Mula2 nk amik L Shape setty tapi mcm x muat sbb ruangnya x der besar sgt....So, keputusan telah di ambil & kami bersetuju tuk amik set yg kat bwh ni...SGT SIMPLE. Ok lah tuh...Lagipun ruangan SEMBANG2 ni x lah luas sgt. Parents aku x nk amik yg besar2 takut sempit plak umah tuh nti....

So, itulah weekend ku yg dipenuhi ngn pelbagai aktiviti...So, aku balik PJ selepas aku hiaskan umahku ngn new furniture. Rase HAPPY sgt...Ni x sabar nk balik kg balik sbb nk tgk new TV Plasma & 1 set buaian from Indonesia yg ayahku beli kat tempat yg sama...Sabtu ni pas keje aku nk balik kg....Yahuuuuuuuuuu