In Memory....

Lilypie Angel and Memorial tickers

Followers

16 December, 2008

1st Day Holiday

Morning......
Hurmmmmmm hari ni agak kemalasan nk bangun...Bangun solat lg 10 minit pukul 7pg...Teruk betul lah aku ni...sebenarnya aku nk cerite pasal holiday aku sambil singgah tgk my boss kawin...tapi x tahu mcm mane nk mulakan....


Jumaat (12/12/2008)


Bangun dlm 6.30pg...Terus siap2 sbb P janji nk amik aku dlm 7.45 pg...Last2 dtg amik aku pukul 8.15am...hangginnnn okkk!!!!...Sikit punya lame tggu kat bwh. Then terus ke Puchong amik Nazri dulu...Mase on the way aku call la die...Tapi x angkat phone...rupe-rupenya baru bangun tido...isshhhhhhh geram betul lah...so, tggu Nazri bersiap bagai...hampir jam 9pg baru gerak ke Office tuk amik Khaty. So, yg join cume aku, P, Khaty & Nazri....Aman dah pergi dulu ngn my boss khamis tuh....


Perjalanan makan masa hampir 4 jam mcm tuh...Tu pun singgah di R&R Tapah sbb nk alas perut...Pagi aku cume makan roti jer. Then pas melantak kami teruskan perjalanan ke Parit Buntar. Sampai sane lebih kurang pukul 1.45 ptg...Kami terus ke umah persinggahan my boss.. Doe tgh bersiap sbb pas solat jumaat die akan diijabkabulkan di Masjid area situ lah kan....





Permandangan di luar....Bukit kapur yg hampir GONDOL dikejekan oleh mereka yg........*faham2 jer lah yer*.....Aku agak sedih bile melihat bukit2 yg dahulunya cantik tersergam, tapi akhirnya...gondol mcm ni....begitu rakus manusia mengondolkannya...





Ni kat Tol Jelapang...Jalan agak sesak sikit sbb hanya 3 kaunter jer yg bukak. Pastu depan tol tu ader keje2 menaik taraf jalan....tu yg sesak sikit...




Nazri yg mengantuk....Sbbnya die tido jam 6pg...Tgk bola sampai x ingat dunia...Kira berbaloi die x tido sbb kelab yg disokong menang pagi tuh...huhhhuuhuuuuuuu..Kami berdua penyokong Kelab LIVERPOOL.....cayalah.





Sambung balik cite....
Kami duduk2 sekejap lah, then En Man ajak g masjid sekali...Dah lah aku ngn Khaty pakai jeans jer...gilo apo???...kurang sopan betul. Tapi kami redah jer lah...cume x lah terover acting kan dlm masjid...kenelah hormat..Tu kan kampung...Bukan mcm di KL..huhhuuhuhuhuuuuu...


V all tggu hampir 1/2 jam sbb jurunikah lmbt dtg...Hurmmmmm x perlah. Bukan x dtg terus kan?..hiiiiihiiiii....Kalau x silap dalam 3 lebih mcm tuh jurunikah dtg...Then bermula lah sesi utk diijabkabulkan....Mase tu muke en man mmg nmpk sgt gementar...mcm pucat jer. Biaselah takut ditanya pelbagai soalan drpd jurunikah tu...Rupe-rupenya jurunikah tu sgtlah sporting okkkk!!!....X byk soal pun. Dan akhirnya ngn sekali lafaz en man & lina telah selamat dinikahkan....Alhamdulilah. Semuanya berjalan begitu lancar sekali....Pas settle semuanya kami berkonvoi lah ke umah Lina utk makan...hihihihihihiiiii....


Bwh ni sekitar majlis akad nikahnya....





Pengantin lelaki bersama Aman, mase ni tgh ready nk ke masjid utk sesi ijabkabul.




Alamak gmbr gelap plak...Ni die para pengiring pengantin lelaki.....



Fadzlina, pengantin perempuan...comel jer orgnya...



Aku ngn Lina....sempat berposing sebelum majlis bermula...huhuhuhuhuhuuu




Lina ngn Khaty.....tgk muke sape yg berseri-seri....hihihihihiii





Sesi ijabkabul....aku amik gmbr dr belakang jer....Almaklumlah pakai jeans kan...So, pergerakan agak terbatas sikit...




Sesi batal air sembahyang.....




Lina menerima mas kawin from Engku Edman....Hurmmmmmm happy betul kan dieorg....Turn aku x lama lagi..kene bersabar dulu kkk....Nways moge mereka akan kekal bahagia hingga ke anak cucu or akhir hayat.....AMIN!!






Sampai homestay tu, kami berehat sekejap sbb dlm pukul 6 nk ke Tanjung Piandang sbb nk jemput adik P, si anip...X lah jauh dari homestay tu...Dlm 1/2 hour mcm tuh jer...Sampai sane kami disambut oleh sanak saudara belah P...mereka semua sgtlah ramah & sporting gile...Yg paling sporting PAK LONG P...mmg kelakar orgnya....kat sane kami dijamu ngn cekodok udang + bawang cecah kuah kacang.....hurmmmm best gak lah makan di kampung org....hihiiihihihihiii...Pas magrib kami bertolak ke Homestay kembali utk dinner...En Man bwk kami makan Char Kuew Tiaw di Pekan Parit Buntar....Sedap tau. Kedai die mmg penuh org...Betul2 tepi jalan jer kedai die...Kami makan2 sampailah jam pukul 11.30 mlm...Then kami balik tido...Esoknya majlis persandingan En Man & Lina akan berlangsung....So, tido awal la sbb bdn penat lah.....




Banner yg dipasang dipagar utk pengiklanan...So, sape2 yg nk menginap di sini boleh hubungi nombor di atas tuh....murah jer....




Nilah die Char Kuew Tiawnya....Sedaaaapppppppp....udang die besar2. Tapi aku x makan takut bdn gatal2 nti...Aku kan alergik..Tapi kalau time degil tu, aku telan jugak lah....Sbb ada ubat kan...Mase ni ubat x der, so x berani makanlah...Nti menyusahkan P ngn yg lain bwk g klinik...hihihihihihihih





Mereka bertiga tgh menunggu makanan sampai...Anip, Aman & P...Muka kelaparan....hahahahahahahahha





Aku ngn Khaty...Sempat berposing lagi...Saje lah gatal2 nk bergambar.Siap berhenti makan semata-mata nk bergambar....yg bestnya siap paksa2 P amikkan gambar....hihihihihihihihi





Masih menunggu makanan yg x kunjung tiba...Maklumlah, tukang masaknya hanya sorang. Pelanggan sikit punya banyak malam tuh...So, kenelah sabar yer yop!!!



Nazri tgh khusyuk makan...sampai mata terlelap lagi...Die siap order 2 pinggan sbb kelaparan..




Selesai cerita hari pertama...Nti aku sambung hari ke 2 plak...Hari persandingan En Man & Lina....


Klah, nti aku buat entry baru k....

Adios...