In Memory....

Lilypie Angel and Memorial tickers

Followers

26 December, 2008

Shopping shopping

Smlm aku kembali ke PJ sbb hari ni aku keje...
Smpai umah aku bersiap-siap tuk kuar shopping brg2 hantaran aku & P...So aku tggu P jemput aku kat umah. Cadangnya nk g Piramid jer, tapi tetibe ubah plan plak...P ajak aku & Qila g Subang Parade plak...Aku ikut ajo lah.


Sampai sane kami terus masuk Carrefour dulu sbb nk jumpe my boss & his wife...Dieorang tgh shopping beli peti sejuk & mesin basuh...Almaklumlah org baru kawin. Skrg ni tgh mengumpul brg2 umah...Pas dah borak2 kejap kami terus ke Parkson...Aku nk g beli set perfume for my hantaran. So, sampai sane terus pusing2 ntah berapa kali round & akhirnya aku berjaya memilih perfume yg aku berkenan...Mule2 nk amik set KENZO tapi brg die sgtlah sikit tapi harga RM370...hishhhhhh mahal betul. Then aku g survey lagi & finally aku jumpe lah set from Brand Tommy Hilfilger's new fragrance, DREAMING.....wangi sungguh bau die. Dah lah aku suka bau die, bile tgk packaging die lagilah buat aku bertambah-tambah jatuh hati....Bwh ni gmbr yg sempat copy from googles.....X nak lah amik direct gmbr tuh from my camera...nti hilang serinya...huhuhuuhuhuhuh




Atas ni set yg aku punya....Siap dpt pouch bag lg. Cute sgt. Yg liptick tu jer x der dlm set aku...So harganya dlm RM300 +++ shj....Dpt miniture lagi...Aku suke...boleh bwk g travel...huhuhuhuhuhuhuuu. Kiranya aku sgt2 berpuas hati lah





This one plak P punya set from Giorgio Armani Perfume...P punya ada after shave, body cream, deodorant & perfume sekalilah....semuanya hanya RM250 +++ shj...Murah siot. Memula die nk amik POLO BLACK tapi brg die sikt & mhal harganya...So, P berubah fikiran & terus rembat this one...





Sambil2 tu, aku plak duk cium bau-bauan lainnya....So, salesgirl tu bagilah aku try bau this one...Wahhhhh sungguh wangi okkkkk!! (gmbr bwh)...Yg ni baru punya from Armani Fragrance....1st time aku bau, aku dah jatuh cinta tau...Nasib baiklah aku x rembat lagi satu...Mentang2 lah bulan ni dapat bonus byk.....bukan main lagi nk MEMBOROSKAN diri plak....huhuuhuhuhhu...*Iman kene kuat beb ketika bershopping ni*.



Armani introduced Armani Code Sheer, a fresh spin on their bestselling Armani Code Pour Femme. This floral oriental is more floral than its predecessor, with notes of orange blossom petals, cyclamen, jasmine, lily of the valley, honey, and delicate musk.




So, pas masing2 dah berkenan, aku pun g lah bayar....Aku punya set salesgirl tu ckp akan dapat baucer RM30...Wahhhh bestnya....P punya x der baucer....So, pas dah buat pembayaran aku terus ke kaunter customer servis die....Aku tunjuk resit & aku terkejut sbb aku dapat baucer sebyk RM60.00 okkkk!!...Bukan RM30 yg mcm salesgirl tuh ckp.....Aku ape lagi, makin HAPPY lah...Nasib baik lah x melompat-lompat kat situ...huhuhhuhuhuhuhhuuuuu




P tolong bwkkan set perfume aku & die punya....Aku punya pakai plastik Parkson yg kuning tuh sbb x muat nk masukkan dlm paper bag tuh....




Aku yg excited dpt baucer sebanyak RM60.00... Aku gunekan baucer ni tuk beli set tali pinggang P & wallet die....gmbr x amik lah...Nti dah jadi hantaran aku publishkan k....





Then, pas dah membeli belah kat dlm Parkson kami jalan2 lah lagi...Konon nk survey kasut & handbag aku.....Then my boss call ajak g minum. So, kami patah balik ke Parkson sbb die & his wife tggu kat sane....Mase on the way nk g minum tuh aku & Lina (wife my boss) terpandang sehelai baju mcm ala2 kurung moden. Tapi kain die jarang lah. Kene pakai inner belah dalamnya....Cantik okkk!!!...Aku suke kat bahagian lengan die tuh....Mule2 Lina try dulu...Then die dah puas hati ngn pilihan die. Yg aku ni masih duk fikir nk amik ke x?...Sbb aku mmg x der baju nk ke kenduri Hazeri on 29/12/08 nti....Finally aku rembat jugak lah...Aku amik sekali ngn seluar hitam....So kat situ aku berhabis dlm RM150 +++ lagi...aduhhhhhh sgt boros aku ni. Tu pasal lah aku jarang g shopping ngn kwn2 perempuan ni...Confirm aku akan BOROS BANGAT....Kalau g shopping ngn P, P selalu ingatkan aku...huhuuhuhuhuu...Tu pasal lah aku sayang sgt pada P....Die selalu mengingati aku.....hihihihihihhiiiiii.



Akhirnya tempat persinggahan kami di PIZZA HUT....kate nk minum tapi last2 g melantak makan pizza...huhuhuhhuu.. Aku makan jugak lah tapi x lah byk sgt...Diet still on lagi. Aku excited sbb berat aku turun lagi...Alhamdulilah. Hopefully dapat lah aku pakai SONGKET MERAH yg aku suke tuh......




Mase ni masing2 tgh melantak, tapi aku sempat lg amik gmbr my boss....hihihiihiihihihihiii.



Ni salah satu dishes kami...Aku x makan sbb berminyak sgt...hihihiihiiii.. Skrg ni aku sgtlah mengontrol pemakanan aku....minyak2, bergula sgt or bergaram sgt aku cube elakkan...Aku lebih kepada bakar2 & rebus2 jer....Bukanlah x makan langsung cume aku hadkan pemgambilan die....



Pas dah kenyang, kami gerak balik...Tgk jam dah hampir 9.30 malam....Sebelum tuh singgah KFC sbb mak P teringin nk makan KFC. Almaklumlah, P adalah anak yg sgt mengambil berat ttg kebajikan family die...sayang P...


Reached home around 10 mcm tuh....Aku tukar2 baju & gosok gg then terus tido...Penat lahhhh. Berjalan jer kejenya.....