In Memory....

Lilypie Angel and Memorial tickers

Followers

19 December, 2008

Bunga dulang....

Well.....
Aku nak cite pasal bunga dulang aku plak...
Aku dah mule tempah start bulan 8 lagi...Tapi gara2 penundaan majlis aku & P, kakak yg buatkan bunga dulang tu just buat lah perlahan-lahan...Skrg ni dah 1/2 disiapkan...Aku dah janji ngn die nk amik awal Mac 2009. Kali ni aku suh die gubah terus brg2 hantaran aku. Brg2 hantaran yg P nk bagi aku lah kan...Yg Aku nk bagi P, aku boleh gubah sendiri...Aku kesian pada bakal mentua aku sbb nk kene settlekan semua tuh...Almaklumlah anak sulong nk kawin kan. Pastu 1st time nk menyambut menantu....Mesti lah x der pengalaman kan?...


Hantaran aku P akan bagi 7 dulang manakala aku akan balas 9 dulang....So, warne mmg dah dipilih. Kami berdua dah memutuskan belah aku warne putih & merah dan sebelah P plak warne purple & putih....bwh ni contoh2 ataupun bunga dulang yg aku tempah....Ini contoh lah sbb yg actual punya belum siap.....Aku nk berikan sedikit gambaran pada kalian semua gitu !!!....





Ini contoh bunga dulang for my hantaran nti....Tapi aku bagi gambaran shj lah...Sbbnya yg actual x siap lagi....Yg ni bunga stokin, aku tempah bunga dip...ade kelainan sikitlah....Material die lah yg lain...




Or maybe akak tuh gubah yg mcm ni ke...bergantung pada brg hantaran aku nanti...Satu lg aku x suke sgt hantaran tu nti terlampau sarat ngn hiasan...sbb nti nmpk semak jer kan...Dah tenggelam plak brg hantaran tuh...biar simple tapi menarik...betul x????





This one plak for P....Aku suh buah warna mcm ni & bunga2 die mcm gmbr ni...Nmpk sweet kan???...So, belah P pun sama mcm aku....bunga bergantung pada brg2 hantaran jugak lah....Ader setengah tuh bunga besar, ader yg bunga kecik2 kan...so itu, biarlah yg arif ttg ni jer decidedkan on behalf aku....Aku x kisah sgt, janji nmpk cantik jer hantaran aku nti...huhuhuhuhuhuhuuhuu








So, skrg ni bunga dulang dlm proses....aku dah x runsing sgt. Skrg ni tggal nk beli brg2 jer...Pastu boleh hantar pada akak tu, & die akan start gubah brg2 hantaran aku & P seminggu sebelum majlis...Aku tinggal amik jer nti...cume mcm sirih junjung, buah-buahan atau manisan tuh aku boleh gubah sendiri...Cume aku mintak akak tu siapkan dunga dulang jer....Sgt mudah. X payah nk sibuk2 cari riben lah or brg2 utk menghias dulang tu nti....Kalau nk pun just for tambahan jer....


Aku ni jenis yg simple jer. Janji nmpk cantik...Lagipun itu kan hantaran aku. So, mane2 yg x puas hati simpan jer dlm hati yer...or kalau x boleh tahan sgt boleh luahkan pada aku *itu pun kalau beranilah*......Suka hati lah. Bagi aku itu semua aku x kisah org nk ckp ape. Janji everything akan berjalan lancar...Insyallah.


Ape lagi nk kene aku buat...Awal bulan depan aku nk kene tempah kerepek ubi & pisang utk dijadikan buah tangan pada para tetamu yg hadir ke majlis aku....Aku tempah paket besar, nti aku bungkuskan dlm paket kecik2....Senang jer. Pastu aku letak epal merah & coklat kit kat...Itu tuk tetamu biase. Utk kawan2 baik, kwn office, sanak saudara & belah P aku bagi special sikitlah...So, sape2 nk yg special ni kene lah dtg majlis belah aku di Seremban nti....Yg x dtg mintak maaf byk2 yer....X dapek den nk nolong eh....hihihihihihihiiiiii. Kalau nk jugak kene bagi surat pada aku....1 week before. Hihihihihihihi *gurau jer lah*....



Ok...itu cite pasal bunga dulang & buah tangan utk tetamu....Nti aku updated bende2 lain k.

cau dulu !!!