In Memory....

Lilypie Angel and Memorial tickers

Followers

10 December, 2008

Peha ayam GAJAH...

Mase raye haji lepas, mak aku ada korbankan 2 ekor ayam GAJAHnya. Gemuk & besar gile korang tahu x????...Seekor ayam tu berat die mencecah 3.1kg. Mak aiiiiii berat gilo ayam yg mak & ayah den bela ni....Aku sempat amik gambar peha die jer...besar siot...Makan peha die jer pun dah cukup kenyang....





Ini die peha ayamnya. Mmg besar okkkkk!!!!. Boboy (adik aku) siap amik peha ayam tu, pastu g perap ngn rempah ratus pastu g panggang....perghhhhhh sodap gilo. Daging die sgt lah lembut, gebu & sedap.....Ayam ni baru berusia 5 month jer....Mmg puas hati betul bila makan. Satu lg ayam ni mmg x der lemak sbb mak aku bagi makan nasi putih campur ngn jagung....Bukanlah x der langsung lemaknya tapi kurenglah...Kalau beli ayam kat pasar tu, lemak die mmg tebal gile. Tapi ayam mak aku ni mmg x berlemak okkkk!!!.....Skrg ni ader 65 ekor lagi ayam2 tu...Ayah aku simpan for Majlis aku on Mac 2009 nti.....hurmmmmm aku risau takut dagingnya agak liat sikitlah mase majlis aku tu.....




Sebelum mak aku masak rendang, sempat lg aku snap gmbr...huhuhuhuuhuuuu. Sgt teruja ok bile nengoknya....