In Memory....

Lilypie Angel and Memorial tickers

Followers

14 October, 2008

13hb Oct...Monday

Semalam aku cuti lagi...Saje aku amik cuti sbb nk bantu my mum mengemas rumah....Pepagi aku dah bangun walaupun aku x larat..Maklumlah 2nd Day period...hihiihihihi...Bangun jer aku mengemas pinggan mangkuk then mengemas ape yg patut sebelum aku balik PJ ptg tu...


Kemudian aku breakfast dulu sbb dah kelaparan...Selera makan x berapa nk ada...Tatau pasal ape.Tekak mmg nk makan tapi bila dah makan rase mcm kenyang...Last2 makan oat jer.Haihhhhhhhh...sakit ke aku ni sbb selera makan x der?.....Pas breakfast mak ajak g renew lesen memandu ayahku & bayar bil air serta cukai pintu....Sampai pejabat pos jam 10.30pg...Mmg orang berulat tahik masa tu....So aku amik nombor & tggu lah sehingga dipanggil....Bila nombor aku dipanggil aku pun serahkan semua bil air serta cukai pintu tu termasuk lesen tu kan?...Tetiba mamat tu ckp kaunter dia hanya terima bil2 shj...Yg lain2 tu aku kena amik kat nombor bahagian kaunter pelbagai....hishhhhhh geram betul aku....



So, tanpa lengah aku terus g amik nombor baru & duduk balik...Tgk nombor giliran baru 2229....masa tuh baru nombor 2179...Aduhhhhh lama lagilah....Kena tggu lagi 50 org barulah giliran aku sampai...So mase tuh dah nk masuk waktu lunch...Lagilah kene tggu lama sebab 3 kaunter tutup sbb dieorang g lunch....lebih kurang pukul 12.15 barulah selesai...Pastu aku terus ke MPS tuk byr cukai pintu...Kat situ sekejap jer sbb x ramai org. Dlm 3 minit semuanya selesai...Then aku baliklah cepat2 sbb nk kena hantar Qila ke sekolah....Suddenly ayah call & bagitahu dia hantar Qila ke sekolah...So, aku x lah terlalu rushing nk balik ke rumah....Sampai umah aku bantu my mum memasak....Smlm lunch lauknya sgtlah simple...Cuma sup sayur campur, ikan cencaru sumbat & tempoyak....Bestnya dapat makan cencaru sumbat....Sedap betul mak aku masak.....Lagilah makan ngn masi panas....perghhhhhh sedapppppppp...




CENCARU SUMBAT...sedap siot...Dah lama x makan......mmg puas aku makan semalam. Abislah seekor aku makan....Eh x der lah aku kongsilah ngn mak aku...huhuhuhuuhuhu




Pas makan aku berehat sambil berborak ngn mak aku....mcm2 cerita yg keluar...Aku tersgtlah merindui time2 berbual ngn mak aku....Dulu lagi best time adik2 aku belum kawin. Masa tu ramai kan so mcm2 lah cerita akan keluar...skrg masing2 dah kawin tggal lah aku ngn mak aku jer....Kalau nk berborak kene lah tggu weekend sbb adik2 aku cuti & akan ziarah my parent....Smlm aku balik PJ jam 3.30ptg....Singgah kat tempat keje Ina tuk hantar duit then terus balik ke PJ ikut Putrajaya & keluar di Puchong....Sampai ofis amik P, tapi P ckp dia kene stay back sampai malam....Then P ajak g minum kat Mamak Murah then P sent me home....Aku sedikit merajuk sbb aku dah planning utk celebrate P @ Mid Valley....Tapi terpaksa cancel sbb P kene keje plak....uhuksss!!!




Balik umah emo2 sikitlah sambil berbalas sms ngn P....pastu aku terlelap jam 10 mlm...Mgkin ngantuk & badan dah penat kan.....Pukul 10.30 P sms dia dah sampai umah...Pastu sambung tido balik..... ZZZZZZZZ