In Memory....

Lilypie Angel and Memorial tickers

Followers

22 October, 2008

New hobby....

Skrg ni aku begitu ghairah mengambil gmbar. Ehhh ghairah ke?. Bukan ghairah tapi ketagih la.I mean cara2 mengambil gambar ngn kreativiti pengambilan pelbagai posisi, teknik2 serta byk lagi lah...Aku mcm nk belajar lebih lagi lah. Seronok tau. Pas amik or shoot gmbr tu kita akan puas hati kalau gmbr yg kite amik tu cantik2...contohnya :




Cuba teka bunga apakah ini???.....Jika anda tahu JAWAPANnya sila beri comment k...




Bunga orkid yg aku snap kat umah parent car9 tadi...sungguh cantik. Aku sgt kagum bila tgk batang pokok orkid ni...besar gile. Car9 bagitahu, orkid ni berbunga setahun sekali jer okkkk....patutlah cantik kan???...





Gmbr2 ni semua aku amik menggunakan camera @ my hp...aku suka betul ngn hp ni...Gmbr2 dia mmg sharp2 & clear gile...smlm my officemate ada tunjukkan new camera yg dia beli...Bukan main nipis lagi...Naik jeles aku. Boleh zoom sampai 5x & 10 megapixel...best tu...So, skrg ni my new hobby aku suka amik gmbr2 ngn pelbagai teknik. ikut kreativiti aku lah...nti aku nk belajar lagi lah...Dulu aku main amik jer gmbr. Tapi skrg ni aku dah pandai lah sikit...cuma aku x lah sehebat jurugambar yg pro2 kat luar sana....kalau aku diberi peluang tuk belajar aku akan belajar....Mane tahu boleh jadi photographer sambilan plak...huhuhuhuhuhuhu...


Dapat gaji ni aku nk beli satu camera lah...nk cuba olympius baru tu...mahal kot. X per2 kita survey dulu mane yg bagus....murah sgt pun x bagus kan? Cari yg sederhana mahal but kualiti dia bagus....P mesti bising nti..Hurmmmm x per2 nti aku pancing dia....huhuhuhuhhuhuhuu


K lah...itu jer. Byk lg gmbr2 lain tapi nti aku upload later k...


See ya !!!