In Memory....

Lilypie Angel and Memorial tickers

Followers

07 October, 2008

raya's story....

Hello !!!

Hari ni bangun 6.30am...malas betul nk bangun. Badan rase sengal2...Belakangku sakit kembali..Maybe pasal GATAL g makan LEMANG & TAPAI last 2 days...padan muka...hihihhihihihiii...So today aku nk update my blog...nk cite ttg keseronokan berhari raya ngn family tercinta & sanak saudara....Nasib baiklah aku ni x merantau jauh2 , kalau x CONFIRM akan meroyan & nangis2 di pagi raya sbb teringat JUADAH di PAGI RAYA yg mak aku masak...Pastu akan MERINDUI sesi bersalam-salaman ngn my parent & my siblings semua....uhuks!!!. Aku kesian tgk rakyat M'sia yg merantau jauh2 kat LUAR NEGARA tuh...nak balik pun mgkin 1 ke 2 tahun sekali kot...maklumlah COST tinggi kan...kesian2...Nk buat mcm mane kan...



Ohhhh sebenarnya aku nk cite lain tapi mengarut ke lain plak....1 syawal aku bangun seawal 6.15am...Bangun2 solat dulu. Aku x g solat raya sbb BUSY tolong mak aku prepared alat2 tuk mak aku masak bihun sup pagi raya tu. Sambil tuh isi kuih2 raya dalam bekas...Malam raya aku duk tgk TV sampai pukul 1pg... GILO !!!. Dah lah nk bangun awal pagi2 raya tu kan....Dah settle kami BREAKFAST sama2. Tahun ni cuma ANGAH & KAMAL jer x der sbb dia beraya di umah mentua dia di PALONG, N9...Tahun ni preparation kami sekeluarga sangat lah SEDERHANA....x der lah berlebih-lebih...



Ni ada beberapa gmbr di PAGI RAYA yg sempat kami berposing di rumah baru kami di Seremban....huhhhhhuhuuuuu




Qila, Aku, Mak, Ayah & Boboy...Tahun ni warna tema baju raya kami campur2...hihhhhiiihi...




Qila, Ina & my parents.



Ni adik BONGSU aku yg dah siap berpakaian baju raya...Siap berdandan lagi u....hiihihiihihhihihihi...



Qila ngn Ina...Hubby ina x balik keje lagi...Terpaksa berkeje di malam raya & malam raya pertama...wah wah wah wah....kesian betul ngn adik ipar aku tuh...gigih betul die berkeje....Mmg masyuk kalau keje time PUBLIC HOLIDAY ni....di bayar tripple tau....syok betul la die bulan depan



Pas da berposing bagai, kami bersiap-siap tuk menziarahi nenek di kampung...Tahun ni x berapa ramai sgt anak2 nenek aku beraya ngn nenek aku...masing2 beraya umah mentua dulu. Raya ke 3 baru lah ke umah nenek aku...Sampai umah nenek makan ketupat & rendang daging sikit...Sbb masih kenyang makan bihun sup kat umah aku...Pas dah bersalaman ngn nenek kami g beraya di umah sedara mara berdekatan...bannnyaaaaakkkkkkk tuh !!!...Penat2...Balik umah pukul 3.00 ptg...aku solat & terlelap...Sedar2 dah pukul 5.30 ptg....Ya rabbi...penat betul...Bangun2 cuci muka, perut mcm lapar then aku belasah g makan bihun sup...barulah lega sikit...kalau x asyik menyanyi-nyanyi perut aku ni....



Then aku mandi & tunggu lah sedara mara dtg beraya di umah aku. So, itu baru cerita hari raya pertama...belum lagi yg ke 2, ke 3 & seterusnya....nti aku sambung balik. Ada lg cite ni...cewaaahhhhh meriah betul.


K lah....nti sambung lah...nk kuar LUNCH jap k....


See ya!!!