In Memory....

Lilypie Angel and Memorial tickers

Followers

14 October, 2008

Saturday....

Cerita hari sabtu jer....

Oklah.....
Sabtu aku cuti. Pepagi aku & family aku dah bersiap-siap tuk jumpa nenek. Sbb last saturday nenek aku akan dibawa ke Terengganu untuk berubat. So, aku datanglah ke rumah nenek di Kg. Pantai. Sampai sana aku terus breakfast ngan cousin2 aku yg lain....Pas breakfast aku borak2 ngn my untie sementara tggu nenek bersiap-siap...Jam 9.15pg nenek dah ready tuk ke Terengganu...Sausana sebak menyelubungi keluarga Pn Zabedah. Kami ramai2 salam tgn nenek sebelum nenek berangkat ke Terengganu....Pas settle & nenek dah berangkat aku balik ke rumah sbb cadangnya nk aku nk buat dadih & kuih siput...Betul2 bersemangat tau...



Then singgah Family Store di Sikamat, Seremban jap tuk beli alat-alat tuk buat dadih & kuih siput...Aku mmg terlebih rajin...Sampai umah mak aku terus g memasak for our lunch & aku plak sibuk buat dadih....Ni gmbr2 semasa aku menyediakan dadih...1st time masak dadih...Saje nk try & ayah aku siap puji SEDAP lagi....Weehoooooooo bestnya ayah puji. hiihihihihiiii




Dadih yg sedang dimasak....Masa ni api dah ditutup sbb dadih x boleh dimasukkan semasa air mendidih....tatau lah pasal ape. Lupa plak nk check.



Aku tambah nata de coco tuk menyedapkan lagi dadih yg aku masak....



Cecair dadih dah dituang ke dlm acuan yg dah ada nata de coco...



Last sekali masukkan ke dlm peti ais. Tggu sejuk baru makan.....sgt senang cuma aku jer malas nk buat...



Pas dadih dah masak kononnya aku nk buat kuih siput tapi penyakit K-------N aku plak sampai.So, mmg x leh buat apa2...akhirnya x der lah buat kuih siput. Aku cuma tolong mak aku buat AGAR-AGAR & PUDING JAGUNG....Hurmmmmm best betul dapat makan puding jagung panas2....hihihihihiihi....





Mak aku tgh meratakan puding jagung dalam loyang...Bau dia masa ni perghhhhh mmg sedap siot....aku siap makan panas2 lagi.....





Pas dah siap masak puding jagung, barulah aku lunch...Mak aku masak ikan sebarau masak lemak cili padi dicampur ngn bunga kantan...mmg best gile...Dah lama aku x makan ikan sungai ni...Dah makan aku tgh TV sampai petang...Last2 terlelap plak. Sedar2 jam 6.30 ptg...Cadangnya nk g JJ, Seremban 2 sbb nk cari hadiah P tapi disebabkan 'terlelap' punya pasal so x jadilah pegi...Malamnya aku pegi beraya umah pakcik aku di jalan labu, seremban. Juadah malam tu, mee kari ngn chocolate cake...sgt yummmyyyyyy...Aku mmg suka choc cake ni...Pas da makan & kekenyangan kami balik. Reached home @ 10.15pm...Pas tukar baju aku terus tido....hiihihihhihihhhii.....kene tido awal sbb pepagi sok nk ke Pasar Seremban....





IKAN SEBARAU MASAK LEMAK CILI PADI CAMPUR BUNGA KANTAN....
mmg sedap.