In Memory....

Lilypie Angel and Memorial tickers

Followers

20 October, 2008

Syukur....

Alhamdulilah.....I'm still alive. huhuhuhuhuhuhuh
Hari ni keje macam biasa. Smlm aku masak puding tuk kawan2 kat office. So, hari ni aku bwk ke office tuk jamu kawan2. Last saturday pas abis keje dlm pukul 6.45 ptg, aku & P g amik kete kat Wak Nan di Puchong. Sampai sana dlm pukul 7.10 mcm tu...Pas da settlekan payment pada Wak Nan aku pun balik...P bwk moto balik & aku bawak kete aku balik....Masa kami nk bayar


P : " Wak Nan ni duitnya".


Wak Nak : " Ehhhh byknya. Semuanya cuma RM200 jer. Bukan RM550 sbb acik x tukar seketul gear box tu. Yg rosak cuma gigi kat gear box tu jer..Dah haus sgt. Yg lain tu ok lagi....".


P : " Ohhhh ye ke?...Ni siap upah pasang ke Wak Nan? ".


Wak Nan : A'ah..RM200 tu termasuk upah pasang.


P : K lah Wak Nan...Terima Kasih yer.


Aku terkejut lah kan...Cuma kena RM200 jer. Ingatkan RM550. Aku mmg da sediakna duit tu..Tu pun aku pakai duit P sikit...Perghhhhhh nasib baik lah. Dah lah tgh sengkek ni...Duit ni cukup2 jer sampai gaji ni....Alhamdulilah. So aku balik ngn suka hatinya...Sbbnya masa bwk kete tu mcm 'SMOOTH' jer....huhuhuhuhuhuhuuuu. Sampai umah aku park kete aku & kami g dinner kat Curry House, Tmn Dato' Harun...Lapar la plak. Aku makan nasi grg USA & p plak makan nasi grg ayam...Dah kenyang kami balik umah...Kena tido awal sbb ahad kena g umah DDND tuk jadi usher......


...........................................................................................................................................................................

Sunday.....

Aku bangun awal smlm....siap cuci langsir & iron baju tuk ke rumah DDND...Janji ngn P & Aman dlm pukul 10 aku amik dieorg kat umah....Sebelum tu breakfast minum air kopi o & puding....Alas perut sikit. Then siap2 ke rumah DDND. Sampai sana rupenya kami org pertama sampai...aduhhhhhh staf2 katering tgh sibuk buat persiapan...So, kami duduklah dulu sementara menunggu yg lain sampai....


Dlm pukul 11 lebih barulah ramai da sampai, then Tuan Rumah ajak makan dulu...Kami makan lah beramai-ramai...Best jugak bila dah berkumpul ramai2 ni...Meriah betul. Cuaca panas pun x jadi hal sbb seronok kan dpt jumpa ex2 officemate lagi...Byk cerita plak tuh...huhuuhuuuhuhuhuuu. Semalam byk betul makanan...antaranya


  • Nasi lemak + sambal sotong
  • Lemang & rendang daging
  • Roti jala with 2 kuah (kari & durian)....sedapppppp
  • Mee jawa
  • Satay + kuah kacang
  • Yong Tau Foo
  • Roti boom & kuah dal

Pemanis mulut plak....

  • Kuih koci
  • Puding roti + vanilla sauce....yummmmyyyyy
  • Popia goreng bersira....sgt ranggup!!!
  • ABC & byk lagilah....


So, aku makan semuanya kecuali mee jawa....Aku amik dlm kuantiti yg sedikit sbb nti kalau amik byk2 x boleh lah nk rase yg lain2....Smlm cuaca mmg panas...So aku mmg byk lah minum ais. Bila balik umah perut aku berangin semacam sampai lah malam....So, aku duduk umah jer pas balik dari open house smlm. Nk ke umah Kak Maz, Kak Maz x der umah sbb g beraya....NK ke rumah Aishah, dia pun x der kat umah jugak...Ada pun pukul 6 mcm tuh....Dah lambat sgt....Ntah bila la nk datang umah dieorg ni....Ni antara gmbr2 yg sempat aku kepilkan....



:: Sesi menjamu selera bermula ::



:: Tuan Tanah kita, Datin Noorsiah & Dato' Dr. Noordin Darus ::



:: CM Andek bersama isteri tersayang CM Zalinahwati ::




:: Bro Nazri ngan Hazeri. Trip ke berapa ni bro??? ::



:: Nita & KT tgh syok menjamu selera ::



:: Aku bersama GREEN COUPLE (blur & gelap lah) ::




Belah petangnya aku masak puding jagung for my officemate. dah masak kononnya nk tido lah kejap kan..Tapi mata x mau lelap plak...geram betul. Naik berair mata aku....Last2 x der lah aku tido...Aku tgk TV jer lah sampai malam....Pukul 11 lebih aku tido sbb masa tu barulah mengantuk bangat....Mcm biaselah sebelum tido aku kena 'punch card' dulu ngn P...huhuhuhhuhuuhuuu...Then barulah boleh tido ngn nyenyaknya......


That's it....penat betul weekend baru2 ni.