In Memory....

Lilypie Angel and Memorial tickers

Followers

06 October, 2008

Welcome back...

Weehooooo......
Best betul raya kali ni...Dah lah cuti lama. Sampai 1 minggu pastu mmg puas dapat buat mcm2 aktiviti masa cuti yg lepas....Tahun ni baju raya cuma 1 pasang sbb 1 pasang lg x sempat siap..Tapi x perlah sbb baju kurung aku mmg banyak...Pastu masih lagi elok & nmpk baru, so aku x lah terkilan sgt sbb baju x siap kan....huhuhuhuhuhuuuu.


Hari ni da start keje. Pepagi mcm malas sgt nk bangun...Kunci jam 6.15am tapi bangun lagi 10 minit pukul 7. Nasib baik x terlepas solat subuh....teruk betul. Start cuti hari tuh aku mmg x berhenti-henti mengemas kat umah...Almaklum lah kan, aku balik 2 kali sebulan. So mak aku jer lah yg akan mengemas kalau aku x der kat umah tuh...Ayah aku mmg x leh buat keje2 berat ni. Tapi mmg seronok sgt.


Hari ahad aku ngn Qila dah mula sibuk2 mengemas rumah. Abis aku punggah2 mane yg dah x pakai & buang jer...menyemak keadaan jer. Mak & Ayah aku plak g umah nenek kat Kg Pantai jengok nenek. So, aku start pagi sampai lah pukul 3 mengemas. Mmg aku demam tapi aku laratkan jugak mengemas sbb nk bagi peluh2 keluar sikit...Akhirnya siap jugak mengemas...Aku siap mop lantai, vacum carpet, lap kerusi kayu ayah aku, cuci tingkap & kipas & mcm2 lah.



Dah settle bahagian ruang tamu & ruang makan, aku beralih ke dapur plak...Siap cuci bekas2 kuih raya..Cuma kuih2nya belum lah aku masukkan. Tggu malam raya baru masukkan. Bila dah settle baru lah aku leh berehat...Puasa tetap puasa walaupun x sihat sbb tinggal lg 2 hari kan...Sgt syg nk tinggalkan.



Esoknya (29/09) aku ajak my parent g shopping di Giant, Senawang plak....Masa tuh mmg ramai gile org...Ya allah bersesak-sesak lah jugak...Aku cume beli alat2 tuk masak bihun sup tuk kami sekeluarga makan pd pagi raya tuh...Rendang & ketupat mmg menjadi juadah UTAMA di pagi raya pun...x pernah MISS...tiap2 tahun mesti ada. Sambil tu ayah & mak shopping brg2 dapur sekali. Aku plak cari lampu kelip-kelip tuk memeriahkan suasana malam raya nti...Cari punya cari mmg x jumpa...Satu lg design die ntah ape2..Geram okkk!!!..Tahun ni kami x pasang PELITA sbb mak aku bising sbb nti berjelaga lantai umah...So, kenelah cari lampu kelip-kelip jugak...Bila x jumpa kami pun balik lah ngn perasaan yg HAMPA...cewahhhh...



Sampai umah jer mak da memBUSYkan diri menyediakan JUADAH BERBUKA plak...Kami makan mee goreng + nugget & Air Cendol....Aku x minum sbb masih batuk lagi...so, air teh o suam jer yg dpt aku minum...kesian betul. Juadah mmg very simple sbb aku x larat nk makan sbb nti x abis...Ayah aku biaselah kalau anak-anak die balik mcm2 dia beli...Kadang tuh mmg x usik langsung sbb dah kenyang...Akhirnya makanan2 tu jadilah MAKANAN AYAM...hihihiiihihihi.....


Hurmmmmmm panjang lg cerita aku ni...Nti aku cite lagi k. Aku nk cite ttg pagi raya sampai hari terakhir aku bercuti...esok lah aku sambung sbb nk settlekan sikit jer lg keje aku....


Klah....sambung esok !!!