In Memory....

Lilypie Angel and Memorial tickers

Followers

26 September, 2008

Cuti raya ...yeah yeah yeah

WeeeeHoooooo......
Esok cuti !!!....wah bestnya....
Hari ni hari terakhir aku berkeje...Tu yg x der mood sgt nk buat keje ni...



Well aku start bercuti dari 27hb Sept sampailah 05hb Oct. Seminggu aku berCUTI..
Lama kan???
Best betul cuti lama2 ni...Mcm2 aktiviti boleh dilakukan nanti...
Mlm ni aku dah start packing baju tuk balik kg...Wehhhhooooooo......
My housemate dah balik hari ni...Aku sorang2 lah malam ni...X bestnya...Nk ajak P g PKNS lah...


Esok aku nk singgah bengkel tuk servis my baby ni...Jap g aku buat appoitment ngn Joe.
Pas dah servis kete, aku nk singgah car wash dulu...kasi mandi baby i tu dulu...Kesian die comot sgt nk balik raya...Then dah settle semuanya barulah aku balik kg...



Start ahad bermula lah keje2 menghias umah mak aku....Almaklumlah kan, tahun ni adalah tahun pertama kami beraya di umah baru....Rumah kat kg tuh aku belikan tuk my parent. X der lah besar sgt tapi selesa lah untuk kami anak beranak BERTEDUH...


Dalam kepala otak aku ni mcm2 nk buat ni tau...contohnya :

Sunday ~

  1. Lepas sahur, mak ajak buat kuih goyang (kuih bunga rose).
  2. Kene catkan bilik tido ayahku, ruang tamu & ruang makan....

Monday ~

  1. Mesti dah sibuk2 cari daun kelapa muda tuk buat ketupat (setiap tahun, x pernah MISS okkkk!!!..Aku x pandai mengayam ketupat. Mak & ayah aku jer lah pandai....X puas belajar tapi mmg x pandai2...Tgn aku ni sgtlah susah tuk di LENTUR...hihiihihihihihihi
  2. Mesti dah kene cari kelapa2 tua tuk masak RENDANG ayam
  3. Mengemas start dlm bilik, ruang tamu, ruang makan & termasuklah halaman umah


Selasa ~ sehari sebelum raya :
Tentulah menimbun-nimbun keje aku ni nti...

  1. Kene bangun awal pagi tuk ke pasar tani...Rutin tahunan. Kene teman my parent bel alat-alat tuk masak JUADAH di pagi SYAWAL nti....Tahun ni mak aku akan masak rendang ayam & daging, ketupat, nasi impit (stand by takut ketupat x cukup), kuah kacang, sambal tumis ikan bilis, kuah masak lodeh (LONTONGlah tu) & agar2.
  2. Lap bekas2 kuih raye, then kenelah masukkan kuih2 raye dlm bekas2 tu balik.(Tahun ni x byk sgt kuih raye yg buat SENDIRI, semuanya kuih TUNJUK jer
  3. Mcm biaselah, mak aku akan memasak start pagi sampailah petang...


RABU......1 SYAWAL......


EeeiiiiiiIiiiiii x sabarnya nk TGGU 1 SYAWAL kan....
Tahun ni semua balik raya kecuali ANGAH akan beraya di umah Mentua dia di PALONG...
Kebiasaanya pas solat raya kami akan bersalam-salaman & akan menziarah nenek & atuk dulu...
Tapi tahun ni agak sedih sbb atuk x der buat selama-lamanya...Aku sgt merindui atuk. Nways aku akan menziarahi pusara atuk pada 2nd hari raya....


Hurmmmmmmm........so selama aku cuti seminggu ni x der lah aku sibuk2 nk mengUPDATE blog aku ni....Almaklumlah kan tgh BERAYA sakan...Tapi tgklah kalau bosan2 tu aku akan update jugak...don't worry ok...Gmbr2 menarik pastilah aku akan letak sekali....



Sebelum aku mengundurkan diri...cewaaahhhhhhh...aku ingin menyusun 10 jari tgnku tuk MOHON AMPUN & MAAF dari semua readers serta kwn2 aku yg lain....Moga raya tahun ni akan memberikan SERIBU PENGERTIAN bukan kalian semua yer....


SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI
MAAF ZAHIR BATIN


Dari :
EFFA MG...................yaaahooooooooo....balik kg..ooooo..balik kg.......oooo...balik kg