In Memory....

Lilypie Angel and Memorial tickers

Followers

09 September, 2008

Rambang mata...

Smlm pas abis keje, sharp pukul 5 pm aku bergegas tuk ke IKEA...
Hurmmmmm mcm biaselah kalau after 5 ni, jalan akan sesak kalau nk ke IKEA tu.
So, atas jasa baik Papa Nia, die tlg tunjukkan jalan dalam tuk mengelakkan kesesakan...
Wahhhhh TQ bro sbb tolong gua smlm...


Sampai IKEA jam 5.40 mcm tu. X lah sesak sgt kat IKEA ptg smlm.....
Mule2 aku g tingkat atas...jalan2 tgk showroom die, tgk mcm mane dieorang hias ruang dlm rumah...
Aku mmg da teruja gile bile masuk situ....
Dlm kepala aku dah mule planning bile nk beli brg2 ni....
Maklumlah aku kawin next year, so skrg ni dah start fikir mcm mane nk hias umah aku nti...
huhhuuhhuuuu....






Sempat lg amik gmbar enterance kat IKEA smlm. Aku cukup tertarik ngn design ketupat yg die gantung tu...mmg kreatif siot...hanya gune tuala hijau & bakul rotan...





Dah selesai diruangan atas, aku & P beralih ke tingkat bawah...
Sampai jer bwh tu, makin rambang mata aku nengok brg2 die...
So, smlm aku sempat grap periuk 3 in 1 harga die cume RM35, jug air, tempat letak garam, ajinomoto & kunyit tu...murah gile....ada 4 botol cume RM4.90 jer...
Mahu x rambang bijik mata aku.....X der lah shopping sgt pun...
P siap pesan lg ' nti next year boleh beli lah B'...
Barang tadi tu B bagi mak B jer kat kampung....
Hurmmmmmmm aku ok jer...Lagipun kalau letak kt umah sewa ni,
nti nk pindah ssh...byk nk kene packing nti....



So, aku beli semua tu tuk my mum...mesti die suke gile....
Mak aku ni mmg suke mengumpul brg2 mcm ni...




So, jam dah pukul 7pm....Alamak tinggal 17 minit lagi nk berbuka pose ni...
Aku bagi cadangan buke pose kat IKEA tapi P plak x nak...
Die ckp serabut sgt...So, kami pun balik terus pas beli brg2....




Tulah die BUAH HATI saya....kesian die kene angkut all my stuff.....Ala P yg men'OFFERkan' diri die lah...bukan aku paksa die....Ni on the way ke parking lot.....Nak balik dah ni...




Masa balik ikut highway Penchala Link...X lah sesak sgt...
So, kami berbuka di ' Bowl Kopitiam ' area PJ State....
Bwh ni juadah kami berdua....





Aku yg posing sendiri & snap gmbr sendiri *poyo jer lebih*. Kami tgh sabar menunggu makanan kami sampai...Perut mmg lapar sgt sbb sahur hanya makan puding roti jer....




Minuman kami...aku minum Nescafe 'O' suam & P plak sirap laici ais....mcm best jer air P tuh....teringin nk minum ais tapi aku takut badan lembik....Mak aku ckp kalau minum ais waktu berbuka bdn akan lembik nti.....





Yg ni aku punya makanan...aku makan Black Papper Chicken Chop with rice...Sedap jugak lah tapi Black Papper sauce die rase semacam sikit....ntah lah x sedap pun ada...So aku makan lah ngn Sos cili jer....mmg x leh masuk langsung sos lada hitam tu....Akhirnya aku x abis makan sbb tatau lah nape....




P punye dishes.....Plain Rice with Tom Yam Goong.....Sedap jugak tom yam die...Pedas2 & masam sikit...makan waktu panas2 lg best....Nmpk mcm nasi die mcm nasi ayam kan?





Pas dah kenyang kami balik umah....
P da mula ngantuk walaupun jam baru pukul 8.00 mlm....
P ckp nk rest cukup2 sbb esok sampai ahad die kene outstation ke pantai timur...
Hurmmmmm kene tinggal lagi....
Nk wat mcm mane kan dah tanggungjawab....kene laksanakan lah...
Ada Majlis Berbuka Puasa di Pusat Stokis....sambil tu die akan conduct BP or Bengkel...


Reached home around 8.30pm....
mandi2 & memerap dalam bilik....perut tetibe buat hal....berangin semacam jer.
So aku baring2 jer....last2 tertido sampai lah bangun sahur tadi....


Hurmmmmmm...........that's all for today...
kalau ada cerita baru aku publishkan nti k....


Daaaaa....will update later k..