In Memory....

Lilypie Angel and Memorial tickers

Followers

04 September, 2008

Kuih TAKO...

Ahhhhhhhh.......
Hari ni da 4 hari kite berpuasa kan...
Smlm waktu berbuka akhirnya aku dpt gak makan kuih kegemaran aku....



KUIH TAKO.....




Photo hasil nukilan dr googles.....


Perghhhhhh puas betul...Aku pun terkejut jgk sbb mule2 mase beli pakcik tuh ckp tepung pelita...Tapi bila time berbuka tuh, aku makan & aku tergigit sengkuang....
Pelik jgk kan...sbb kuih tako COVER luar tuh dari daun pandan, tapi smlm yg aku beli tuh, COVER luar dia dari daun pisang....ish ish ishhhh
Wahhhhhh aku punyelah happy bangat smlm....
Bayangkan aku start cari kuih tuh dari 1st day berpuasa tau...
So, smlm aku dapat gak makan kuih tuh...



Puas puas puas rasenyaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.....



Setiap kali bulan ramadhan kuih tuh adalah hidangan utama aku semasa berbuka.
Dah makan kuih barulah aku g mandi & solat dulu...
Dah settle solat aku pun sambung makan makanan yg berat2 sikit...
Nasi ke, soto ke, laksa ke or roti john ke....




Kalau berbuka ngn parent aku plak, mmg x der nasi langsung...
Ayah & mak mmg x berbuka makan nasi...
Selalunya mak aku akan masak mee kari ke, mee sup ke, mee hailam ke, laksa ke...
Nasi2 ni time bersahur sahaja k...Ala semua yg berasaskan mee or bihun la...ngerti???
Kuih muih plak wajib ada...selalu yg selalu ayah beli popia goreng & kuih2 yg manis2 sikit la.
Satu lg mertabak ayam wajib beli...kami semua mmg 'HANTU' mertabak ni...




So, hari ni pas keje aku nk g bazar ramadhan di Tmn Medan, PJ...
Menu berbuka aku hari ni hurmmmmmmm......
Ape yer??? Aku ingat nk beli kuih TAKO tuh...
Pastu makanan berat plak, aku mcm nk makan roti john black papper...
Smlm mase aku tgk dierang buat perggghhhhhh mcm sedap jer...
So, hari ni aku mesti beli....aku nk rase sedap ke?



Tapi masalahnya start pukul 2 nti ada meeting lah...
Mgkin abis lambat kot...Ala kene berbuka di office ke????
Bosannya....mesti x best kan...
X perlah....esok2 aku leh beli...hiihhiihiiiii...
K lah nk g solat jap k...


Tatau nk tulis ape ni...mcm blur plak....maybe x der gmbr2 kot.
Tu yg x der mood nk update ....huhuhuhuhuhuhu



k lah...see ya!