In Memory....

Lilypie Angel and Memorial tickers

Followers

08 September, 2008

Weekend yg PADAT...

ohhhhhh my...
Weekend baru2 ni sgtlah PADAT ngn aktiviti....


AKTIVITI????


Hurmmmm ala cume sabtu jer lah...
Ahad duk umah sbb ada tetamu ISTIMEWA dtg berbuka pose kat umah aku...
So, dah fikir start ptg sabtu nk masak ape....



Sabtu pas abis keje terus ke Selayang...umah Car9 & Kak Zura.
Ada majlis berbuka pose di umah mereka...
Sebelum tu singgah BSL beli brg2 nk wat kuih tako & puding roti.
Hurmmmmm cume sengkuang cina jer x der & daun pandan....geramnya.
Nmpk gayanya mmg x jadilah nk buat kuih tako ni....



We reached @ Car9's house around 3.30pm...Awal gilo.
Mule2 ingat sampai lambat sbb selalunya kalau time2 ujan ni,
jln duta akan sesak sikit sbb banjir...
Tup tup x sesak plak jalan hari tuh...
So, kami sampai awal lah umah Car9...Aku plak terus ke dapur konon nk tolong tapi
kene halau ngan kak zura. Die ckp tetamu duk depan jer...keje2 dapur ni die boleh handle...
So aku ke depan & nonton cite ' CASPER '...
Lama gak x tgk cite CASPER ni....so aku layan sambil tgk Mat Aris main Ultraman die...



Gedebuk gedebak mase berjalan ngn cepatnya...
Da pukul 5 lebih...mase tuh barulah yg lain2 sampai...
Sementara tggu waktu berbuka kami tgk TV ramai2....
P plak punye PANDAI g tukar channel 703...
Rancangan masakan....Ya allah terliur tgk Mat Saleh tuh memasak...



Kami sebenarnya menunggu cite kartun dari TV9...
Jam 7 mlm baru mule cite tuh...Die ditayangkan setiap hari jumaat, sabtu & ahad...
Ala best tau cite kartun tuh...tajuk die 'UPIN & IPIN'...
Last yearlah bermulanya....yg bestnya tgk gelagat si Upin & adiknya si Ipin...
Petah bercakap & suare mereka mmg best sgt2...
Korang tgk lah nanti... PASTI terhibur...



Bila azan berkumandang jer, kami pun berbuka puasa ramai2...
wahhhhhh ramai gak yg dtg..
Makanan mmg byk gile kak zura & mak usu die masak ptg tuh...
Naik rambang mata aku...
So bawah ni antara gmbr2 semasa berbuka pose umah car9.




Inilah die chef pada hari tuh...best2 masakan die. Cayalah kak Zura...Nways TQ sbb sudi memasak tuk juadah berbuka pose kami....*x malu betul*.



Antara juadah berbuka pose hari tu...Ayam masak lemak cili padi, sambal hati & pedal & lala masak tatau lah, ikan kembong rebus digoreng bersama lada hijau & bawang besar, tempe goreng & sambal belacan + ulam2........aku sampai x tahu nk makan yg mane dulu......hiihhihiiiiii



Tu die juadah berbuka kami...Meriah kan. Untuk appetizer plak, kak zura ada sediakan agar2, putu piring, cucur udang, cempedak grg & pisang grg....aku jadi tatau nk makan yg mane satu tau...huhuhuhuhuuuuuu



Inilah die agar-agarnya...Mmg sedap tau. Yg warna biru ada Buah longan & warna hijau ada nata de coco...mmg sedap....Warna2 die mmg membuatkan aku jadi x sabar nk makan.



Sesi makan di living room umah car9....tgklah si Mat Aris tuh...sampai daddy die x dpt makan gara-gara kene melayan karenah die yg mmg lasak tuh....



Papa Nia makan sampai lelap mata....mgkin terlalu sedap lah tuh...



Tu die little kids (Mat Aris & Dania) sedang bermain bersama-sama sambil di perhatikan oleh Papa Nia & P....


C_qeen sempat berposing waktu aku amik gmbr....Tunang si Hazeri yg mmg cool & peramah...Yg sebelah tuh awek di Mukhlisin..



Pas da settle makan, kami duk melepak-lepak sambil tgk TV...
Tetibe Kak Zura bagi cadangan tuk tgk CD...cite SERAM...


Gurlppppppp....cite SERAM????


Dah lah aku ni PENAKUT sikit....cite thai plak tuh...ape yer tajuknya...
X silap aku 'RAHTREE'....mmg lah seram jgk sbb die kuar ngn cara mengejut kan...
So mmg lah bising suasana sbb kami yg perempuan ni mmg kuat menjerit....
Ala sebab terperanjat lah....



Aku tetap gigihkan diri aku tuk tgk jgk...yg paling penting aku ada something tuk tutup muka aku time2 ' emergency '....huhuhuhuuuuuuu.
Akhirnya aku AKUR sbb hari da lewat...
So aku x tgk lah sampai abis cite tuh...padahal dah mmg nk abis...mata aku mmg dah ngantuk da
So aku paling awal balik....ehhhh x lah, my boss yg paling awal balik.
Die nk g memancing tu yg balik awal....



So, reached @ home jam 11.00pm..
Pas sms P aku tukar baju & terus masuk bilik tul tido...
Esok kene bangun sahur....


Ape lg nk taip ni....tu je kot...


huhhuuhuuuu...



bye bye....