In Memory....

Lilypie Angel and Memorial tickers

Followers

03 September, 2008

Cuti panjang...

Well well well well....
Malas betul nk bangun g keje....
Today 1st day start berkeje...cukup malas nk bangun...

Actually aku nk cite ape aku wat mase aku cuti panjang ari tu...
K lah, aku cuti start on 30/08/08 sampai 02/09/08...
Lama kan....patutnya sampai hari ni aku cuti tapi terpaksa cancel sbb hari ni ade special event @ office....Well....x per xper next week aku balik kg balik...


Sabtu tu aku balik umah mak aku dalam pukul 2.30 ptg...Aku tggu P sbb die pakai kereta aku..
Then barulah aku balik kg. P ikut aku balik kg sbb die nk tolong pasangkan penapis air kat luar umah...yg mcm roket tu lah....hihhihihihiii...Sebelum tu aku kenelah cuci tangki-tangki air dulu...
Bayangkan sampai 2 tangki sekali gus aku nk cuci...sakit badan acik ni ahhhh....


So, pas dah cuci dua dua tangki aku tgk TV sementara tggu plumber dtg pasang penapis air tuh....



Aku tgk jam dah nk malam...bila lah org ni nk dtg ni...Nk mandi x boleh sbb air x der. Ayah aku g kunci paip utama sbb x mau bagi air x bertapis lg masuk tangki...


Tensionnnnnnnn......badan dah belengas-lengas dah ni....


Then aku suh P call lah plumber tuh...die ckp dah lewat, esok jer die dtg pasang....
wah wah wah....naik angin jap aku...
Then ayah suh bukak jer paip utama tu...lagipun plumber tu suh bukak...then kami bukak lah...



Aku apalagi mandi lah puas2...pas mandi aku solat isyak. P dah naik risau sbb die nk tumpang balik ke PJ ngn plumber tuh....Last2 kul 11.00 mlm org tuh sampai....Then P tumpang lah balik sekali...Dia malas nk bermalam umah mak aku....Aku kesiankan die... Penat2 mcm tuh....


Pas dieorang dah balik, aku kunci pagar & terus masuk bilik....Aku x tido lg sbb tggu P sampai umah dulu baru aku leh tido ngn lenanya....risau gak aku dibuatnya.


Tetibe jantung aku berderau bile dgr bunyi letupan....terkejut BADAK siot....aku ingatkan ape.Rupe-rupenya bunyi bunga api daaaahhhhhh....gilo betul la. Aku lupe yg mlm tu mlm merdeka...ish ish ish bengong betul...Aku dgr ayah aku kuar umah nk tgk bunga api....ntah ape2...mcm budak2 plak....keji betul kutuk bapak mcm tuh....haihhhhh.


Tepat jam 12.05 am, P sms aku yg die dah smpai umah...Die ckp nk mandi dulu then baru call aku....Sambil tggu P aku main games jap dlm bilik.....Mata dah berair-air ni. Dlm 12.20 am P call & wish good nite to me & 'syg B sgt2". sooo sweeeetttttt...wahhhhh pastilah berbunge-bunge hati aku ni....Walaupun P selalu lafazkan pada aku setiap kali nk letak phone, aku x pernah jemu pun...aku suke adalah.....huhuhuhuhuhuhuhu


Pas da gayut a few minute, aku tido...esok pepagi nk bawak my parents g pasar tani kat stadium paroi...


Huuummmmmm abis cite hari sabtu....


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~