In Memory....

Lilypie Angel and Memorial tickers

Followers

11 September, 2008

Mee Hailam Cik Effa...

Helo kawan2 ku...


Smlm aku balik awal...Konon nk g car wash nk mandikan my little baby tapi x jadi plak sbb aku nk kene singgah pasar malam tuk beli brg2 tuk aku masak time berbuka & bersahur nant...



So, pas punch the card aku & my housemate balik sekali...Aku bawak die sekali ke pasar malam.
Sampai sane dlm pukul 5.25pm...Masih awal.
So semalam aku beli sayur-sayuran mcm sawi, kangkung, bayam & daun sup....
Pastu terus aku fikirkan menu for today nk msak ape...
So, bile terlihatkan petai, aku teringin plak nk makan lauk masak tempoyak...
So aku belilah pucuk ubi & petai...Tempoyak dah ada kat umah...
Tu pun bakal mentua aku bagi tempoh hari...




Pas dah settle semuanya kami terus balik...
So semalam aku masak mee hailam tuk berbuka & waktu bersahur plak aku msak sup ayam.
Aku masak pukul 6.45 ptg sbb x nak masak awal2 sgt sbb takut mee tuh kembang...
Bawah ni Mee Hailam yg di masak oleh Chef Effa...
Aku x gune cili padi tapi aku gune lada hitam jer...
Mmg berapi gile....



Bwh ni MEE HAILAM yg aku masak semalam....
Aku ada letak ayam, sausage, cendawan butang , sawi & cili merah....
Boleh tahan gak rasenya...My housemate siap ckp lagi macam makan kat kedai makan plak..
Huhuhhhuhuuu...TQ lah Cik Linda sbb sudi memuji masakan saya smlm...
Saya sgt HAPPY !!!