In Memory....

Lilypie Angel and Memorial tickers

Followers

22 September, 2008

Demam teruk !!!


Aloha darlings...


Ape nk cite yer? Weekend baru2 ni sgt lah bosan & menyeksakan tau...Saturday aku keje 1/2 day. Walaupun masih demam aku ttp berpuasa....Aku bangun sahur hanya makan ubat demam, selsema, batuk & ubat radang tekak jer...X lalu nk makan ape2 pun...Cume minum air byk2 jer...Then aku solat terus tido balik...



Pagi tuh aku bangun & mandi lama2 sikit nk hilangkan panas badan aku ni....Pas mandi aku bersiap-siap tuk g keje...P picked up me @ 8.35am. Reached @ office around 8.45 mcm tuh..Jalan agak lengang sbb maybe ramai yg cuti kot...Ntah lah hari sabtu kan...Pas punch our card aku g Public bank tuk keluarkan duit....Petang tu p ajak g beli cincin & aku nk shopping ape2 yg patut.....




Masuk office aku pun buatlah keje...Tapi tulah ngn keadaan badan aku yg panas2 tuh, hidung tersumbat, batuk yg x berhenti2....eeeiiiiii rimas betul lah....So aku cume rehat & rehat jer...Lagipun hari sabtu mmg x ramai sgt customer.....




Tgh syok rehat2 sambil dgr lagu raya, aku batuk...batuk yg gatal kat tekak tuh....yg allah nk putus nyawa rasenya tau....P kesian tgk aku kot...Dia ckp pergi lah berbuka jer...Pastu makan ubat balik...Aku tgk jam baru pukul 10.30 pg....mcm sayang sgt2. Tapi aku buat x tahu jer. Last2 aku x tahan, aku berbuka gak puasa jam 11.30 pg. Aku minum rx coffee ngn biskut...Tuk alas perut sebelum makan ubat. Pas da makan ubat aku sambung buat keje.



Hurmmmmm biaselah kalau dah makan ubat tuh, kite akan jadi MAMAI lah....So bagi mengelakkan MAMAI tuh, aku buatlah keje2 mengemas2 ni...Aku kemas meja aku, buang sampah, cuci toilet lah....nk bagi badan ni berpeluh sikit...Pas da settle semuanya aku pun g lah mengacau budak2 akaun....hihihihihiii. Saje nk borak2 ngn dieorang...Ala tinggal beberapa minit sebelum pulang, so g lah berborak2 ngn dieorang. Tepat jam 1.00 ptg aku turun bilik aku...Kononnya nk balik tapi si P plak ada customer, so kenelah tggu die settlekan dulu ape2 yg patut....




Kami balik jam 1.25 ptg. So terus ke Mydin Subang Jaya. Hurmmmmm aku sgtlah suke sbb P nk beli cincin tuk aku....




Sampai sane, ya allah ramainya orang...Aduhhhh rimasnya. Tapi aku just terus g beli ape yg patut dulu...Tapi P ajak g tgk cincin risik dulu...So, kami pun g lah survey dulu....Aku mmg naik rambang mata aku...x tahu mane yg cantik...Last2 p pilih....Hurmmmmm mmg ape yg P pilih aku sgtlah berkenan...mengikut citarase aku...hihihihhihiiii....Bila dah puas hati ngn harga yang ditawarkan P pun bayar....hatiku berbunga....hihhiihiiiiii




Pastu aku glah cari baju melayu tuk P & ayahku....Da jumpe aku terus bayar. Cume for my youngest sister jer x jumpe sbb baju2 kurungnya mcm x cantik...old design...warne plak ntah ape2 ntah. X sesuai betul ngn adik aku yg masih remaja tuh....haihhhhh. Sambil tuh aku carikan BROOCH for my sister, my mum & bakal mentua aku sekali....Aku punye x payah sbb dah melambak2 dlm simpanan aku tuh....




Bile da settle semua aku pun ajk P balik sbb aku dah x larat nk jalan lagi....Badan aku mmg da panas membara dah ni....Rase nk suh P dukung jer...Ya ampun mmg x larat. Sebelum balik P bagitahu aku nk singgah kedai emas tadi tu balik...Die nak beli cincin tunang plak...Aku rase mcm "aahhhhhhhhh...mcm terkejut?" sbb cadangnya nk bertunang sekali ngn nikah nti...tapi die nk beli skrg plak....then aku ckp kat P balik "beli skrg?....x per ke?".... Jawapan P plak " A'ah...P nk beli skrg. Alang2 dah beli tuh, kite beli tuk tunang sekali lah...nikah nti P bagi gelang kat b nanti...boleh b. Tgk pada budgerlah yer ?". Dlm hati aku berkata beli gelang tuk nikah?...hurmmmmmm x perlah aku ikut jer....x kisah mane2 pun boleh.....





Pilih punya pilih aku jadi pening plak...Dah lah badan ni panas2...kepala sakit, last2 p jugak yg pilih....tu pun aku berkenan jugak sbb very simple & cantik sgt...gabungan emas & emas putih...sgt2lah sweet....aku x leh publish photonya....nti basilah....tggu ye....bile tibe masenya aku akan tunjukkan k....Sebelum balik, the salesgirl bagi aku VIP CARD for free service di kedai tuh...Hurmmmmm sukenya....hihihihhihiiiiiii.




Aku mmg x sabar nk balik ni...aku nk tido. Mmg x larat. Sebelum balik singgah Bazar ramadhan sbb P nk beli pari bakar...So kene temankan die jugak walaupun aku x larat....Aku hanya beli air soya panas, kuih sikit & soto ayam...mcm x de selera walaupun perut lapar gile....Sampai umah aku tukar baju & minum air soya 2 gelas sambil makan kuih sebelum makan ubat...Mase tuh badan aku panas gile....betul. Mmg panas siot. Aku risau jugak kan...So amik tuala & basahkan kemudian lap kat badan aku tuk hilangkan panas badan aku....Tanpa kusedari aku terlelap...Sedar2 da pukul 7.30 malam....Aku tersedar sbb badan aku berpeluh-peluh...Lenjun badan aku...Aku bangun & mandi dulu....Rase legalah sikit daripada petang tadi....Dah lah aku sorang2 kat umah...Tetibe aku teringatkan my mum....Mak aku, bile aku demam teruk macam ni, dielah yg akan jaga aku sampai aku sembuh....sedih betul bile teringatkan semua tu...aku nangis sorang2 mase tuh....pas nangis ANGAH call aku...die tahu aku demam...Pastu die paskan phone pada mak aku...lagilah aku sebak siot...Aku nangis jer lah bile dgr suara mak aku....Mak aku dah risau dah...die siap nk suh adik aku amik bawak balik kg....aku ckp x payah lah sebab panas badan aku da ok sikit. Mak aku siap berpesan pada aku supaya makan ubat, minum air suam byk2 & lap badan tuh....sedih betul.....



Pas aku dah letak phone aku, aku sambung nangis balik....gilo. Hihihihihihi...ntahlah sebak sgtlah...Pas dah puas nangis aku tgk TV sambil baring2...panas badan da ok sikit...tapi kepala sakit lagi...



Dalam pukul 10.50 mlm aku masuk tido....Kononnya nk bangun sahur...Tapi aku x larat lg...So ahad aku x puasa lagi....



Hari ni aku da sihat sikit...cume tinggal batuk & selsema. Pastu suara agak serak sikit.hihihiihihihihii....Nways aku x MC hari ni....yaahooooooooo.....berjaya jugak aku mempertahankannya.....Sayang lah nk MC ni sbb dah nk ujung tahun dah ni....



So, hari ni aku berkeje semula....hahahahahaaa....


Hurmmmmmm k lah will update later !!