In Memory....

Lilypie Angel and Memorial tickers

Followers

20 October, 2008

Hilangkan ngantuk...

Aku nk cerita pasal pokok yg senang nk hidup....aku x tahu ape nama dia..Pokok ni mmg sgtlah mudah tuk hidup & menjaganya....So, tadi masa tgh buat keje mata ni betul2 mengantuk smpai tersengguk-sengguk dibuatnya....So aku g lah buat sesuatu yg boleh menghilangkan ngantuk mata ini.....Hurmmmmm nk tahu ape dia????




Nilah dia keje-keje pembersihan balang....Ala aku tukar jeli dlm balang pokok kat bawah ni....Daripada warna hijau ke warna purple....Sebelum tu aku letak dlm gayung dulu pokok tu....Kemuadin aku cuci balang & akar2 pokok tu sampai bersih then baru aku masukkan jeli warna purple dlm balang pokok tu...gemuks gemuks kan pokok ni....Sihat mcm tuan yg jaga dia lah kan. Kalau nk letak air pun boleh...x der masalah. Pokok ni senang tuk dijaga. Pastikan seminggu sekali dedahkan pada cahaya matahari. Jgn terlalu kerap sbb boleh menyebabkan warna daunnya bertukar ke warna kuning...Dah x cantik nanti.



Pokok ni aku masukkan dlm gayung dulu sebelum ditranfer kembali ke balang asalnya




Taadaaaaaaaaaaa.....Bwh ni pokoknya. Aku dah tranfer dari dlm gayung ke dlm balang berisi jeli berwarna purple tadi....X berapa clear sgt lah gmbr dia. Jeli tu mmg cantik. Warna purple...me likey...




@ my workstation pun aku ada bela...jeli dia warna pink...Pun gemuks gemuks pokoknya....Suka betul aku tgknya. Rasanya dah hampir 1 1/2 tahun aku jaga tau. Pokok tu mmg membesar ngn sihatnya. X caya??? Tgk lah gmbr bwk ni




Nmpk x pucuk-pucuk baru tuh...Mmg tgh menjadi-jadi dia membiak...Suka betul aku. Kiranya tangan aku ni mmg 'SEJUK' lah kan?...Aku mmg suka tanam2 pokok ni....Satu lagi aku suka pada alam semulajadi....Exspecially pulau2 & hutan2 simpan.....Sungguh menenangkan.



Ni dia pokok kesayanganku. Membesarlah dengan 'JAYA' nya....huuhuhuhuhuhuhu...Aku ingat nk tukarlah jeli dia. Nk tukar warna biru or hijau plak....kalau dpt warna oren lagi cantik kan??? X per2 nti aku g cari kat IKEA or IKANA POWER CENTRE...kat situ mmg byk...Nti bolehlah cari pasu2 yg cantik2...hihihihihihihihihi