In Memory....

Lilypie Angel and Memorial tickers

Followers

08 October, 2008

Jalan2

4 Syawal.....

Raya ke 4 kami pergi join rombongan meminang KAK MOHAINA di Bukit Senggeh, Selandar, Melaka....Program bermula jam 2 ptg mcm tuh....My cousin (Wan Azfian Azlan) yg nk bertunang..So kami gerak dari umah nenek jam 12.30 tgh...Lebih kurang 8 kereta yg join...Ramai siot...Aku pun terkejut tau...Mcm nk g hantar kahwin plak...



Aku bawak my parent & Angah plak ngn suami serta my lil sis, Qila naik satu kereta. Sampai sane pukul 2.30ptg...Actually 1st time aku sampai kat situ. Sebelum ni aku mmg x pernah tahu yg ada nama tempat Bukit Senggeh...serius siot...Agak jauh lah nk masuk ke dalam kampung tu. Ikut exit Alor Gajah. Sampai jer upacara meminang pun berlangsung....Aku ni jadi pendengar jerlah...x kan nk menyampuk plak. Kang x pasal2 kono sobat ngn tukang adat tu...hihihhhihihihiiiii...Then selesai acara berbicara pasal tarikh, wang hantaran & mcm2 lah, mula lah sesi sarung cincin plak....My untie pegilah menyarung cincin ke jari manis bakal menantu die....aku mcm biase jadi PAPARAZI lah....


Bwh beberapa gmbr masa SESI SARUNG CINCIN :





My untie tgh menyarungkan cincin risik serta tunang di jari manis Kak Mohaina...Aku panggil Kak Ain jer....so sweet kan....



Lepas dah settle sesi 'sarung cincin' sesi bergambar ngn tunang angah yan....lepas tu barulah makan beramai-ramai...hihihihihihiih....



My cousin, Angah Yan bersama tunangnya Kak Ain...Cousin aku tu mmg tersgtlah NAKAL...sgt2 NAKAL tau...





My mum with Kak Ain...Bukan main lebar lagi senyuman mak aku....



Tu si Daniel yg DEBAB...anak my cousin yg sulong, abg kepada Angah Yan....


Antara brg hantaran sebelah lelaki. Yg bestnya dua2 hantaran kedua belah pihak berwarna hijau...nasib baiklah x tertukar...manelah tahu kan. Tu pun byk kali gak lah kami check....huhuhuhuhuhuh



Lepas selesai makan, kami balik lah. Ayah aku plak ajk g beraya umah kakak angkat dia kat Rembau...Sekejap jer. Pastu kami balik umah...Sampai umah jam dah pukul 6.30ptg...Mak & ayah aku dah risau sbb ayam2 dia kat umah dah kelaparan...Maklumlah banyak ayam2 mereka bela...hampir 80 ekor....Mahu x risau...hihihihihihi...



Malam x der ape cuma jiran2 sebelah umah dtg beraya jer....Next day, hari ahad plak aku g hantar Qila potong rambut kat salah satu salon di Giant, Senawang & lepas tu singgah A&W beli ayam goreng tuk ayah aku...Ayah teringin nk makan...Aku pun singgahlah & tapau jer...BAlik umah terus mengadap TVtgk cite CSI : Super Supreme...betul ke? Lantak lah....tgk CSI sampai pukul 3.00ptg...Lepas abis cite tu, barulah teringat yg aku x makan lagi.


Then jam 5.30 ptg aku dah mula bersiap-siap tuk balik ke P.Jaya....Biaselah next day dah start keje kan....So, tu jer lah cite raya aku....


Klah, nk meeting jap...PAstu nk g Hospital Ampang sbb MARINA dah selamat bersalin. Dia dapat Babu girl.....wahhhhh bestnya....