In Memory....

Lilypie Angel and Memorial tickers

Followers

07 October, 2008

2nd day raya

2nd day di hari raya....


Hurmmmmmm.....raya ke 2 pepagi dah bangun sbb nk kena beraya di umah atuk aku sebelah my mum. Aku bangun awal tolong my mum sediakan BREAKFAST..Pagi tu kami sarapan nasi goreng bersama nugget...hhhhhuhhuuuuuu. Sedap jugak sbb da muak makan rendang, ketupat & kuah kacang walaupun baru hari ke 2 kan.....



Jam 9.00 pagi gerak ke Bahau, N9. Aku g lewat sikit sbb aku tumpang kete my BIL. Dia keje malam so kena tunggu dia balik keje...Ayah, mak & Boboy gerak dulu sbb nk singgah pusara arwah nenek aku belah mak....Aku gerak dalam pukul 11pg...Kami ikut Bukit Putus. Ala jalan yg bengkang bengkok tuh...half way perjalanan, tetibe jalan sesak nk menghala ke Kuala Pilah...Ingatkan ada kemalangan ke, lori rosak ke...rupe-rupenya daripada 2 lane nk ke 1 lane...maksudnya kereta dari lane ke 2 nk ke lane pertama...mmg lah sesak kan sbb masing2 berebut-rebut....geram betul walaupun aku x drive.....



Kami sampai & terus g beraya umah tok uda....makan kuih raya sikit pastu borak2. Pastu sambung beraya umah Wan Utih, Pak Ngah, Umah atukku (sepatutnya raya umah atuk dulu) & Mak Long....Last sekali g umah Mak Longku kat Simpang Pertang...Aku x makan sbb kenyang sgt2...Masa kat umah atuk aku makan ketupat ngn rendang. Tu yg kekenyangan lagi....



Finally reached home @ 7.00pm....Aduhhhhhh mmg penat gilo acikkk ni....Terus mandi manda & solat dulu...Then tolong my mum sediakan makan malam...Aku masak sambal sotong & my mum buat sambal belacan...Pas makan kami lepak sambil tgk TV...Mcm2 cite kami tgk...naik pening kepala...aku plak pukul 11 da masuk tido...huhuhuhuhhhuuuuu...


Abis cite raya ke 2....



Raya ke 3 aku x ke mana- mana sbb sedara mara belah mak nk dtg umah...Mereka semua dtg lepas zohor...Aku tolong mak masak mee sup jer. Bykkk mak aku masak tapi LICIN siot !!!....Sedap lah tu kalau LICIN...hihihihiiiiii....


Raya ke 4 plak.....jeng jeng jeng
Sambung ntilah....sbb aku berjalan jauh sikit....sambil beraya aku turut menyertai KONVOI / ROMBONGAN meminang ANAK DARA di BUKIT SENGGEH, SELANDAR....esok aku cerita k...


Klah....ADIOS !!!