In Memory....

Lilypie Angel and Memorial tickers

Followers

21 February, 2009

21hb Februari 2009...

Salam semua....
Hari ni 21hb Februari 2009....Maknanya tinggal lg sebulan jer sebelum aku diijabkabulkan dengan Encik P saya....Hurmmmmm cepat betul masa berjalan. Nti sebulan tu pun mesti sekejap jer kan?...Skrg ni segala persiapan berjalan ngn lancar. Walaupun aku skrg sibuk utk menghadapi event company yg seminggu awal dari tarikh perkahwinan aku, tapi aku anggap tu semua adalah tugas....Tanggungjawab perlu diselesaikan.


Bermula esok, aku akan mula mencari barang2 utk aku gubah hantaran2 aku...Skrg ni, time weekend aku akan sibuk memikirkan hal-hal perkahwinan aku...Time berkerja aku cuba tumpukan perhatian sepenuhnya. (walaupun kadang2 terfikir jugak hal-hal kahwin aku tuh). Aku cuba bahagikan masa aku sebaik mungkin. X nak nti aku kelam kabut sgt.


Esok aku nk ke Nilai 3 sekejap bersama my sister...Nk cari bakul buah, then bekas2 utk letak brg2 hantaran nanti...Utk gubahan hantaran yg aku nk bagi P, itu semua aku DIY jer...Cuma bunga dulang jer aku tempah khas...So, x perlulah aku hiaskan over2 kat dulang hantaran tu nanti...Letak bunga dulang tu, then touch up sikit2, then siaplah...Aku malas nk fikir nk gubah mcm mane...Janji cantik di mata aku & P serta my family. Lagipun kami punya kan...Whatever lah.


Ni antara pilihan aku..tapi bergantung jugak lah pada barang2 hantaran tu...Nk tgk sesuai pakai kayu ke or dulang silver tuh...




Bakul buah yg nmpk so simple tapi cukup menarik kan....Nk try buat mcm ni pun ok kan???...





This pun cantik...mmg kene ngn tema aku..Nk cari putih sikit punya susah. Silver pun jugak. Masuklah ngn warna merah jugak kan?....Aku mmg x sabar nk menghias hantaran aku ni.....






Hal2 berkaitan ngn makan, lauk pauk, khemah, kompang, set karaoke semua tu aku serahkan pada my parents jer...Senang. X payah lah aku menyibukkan diri sgt sbb mereka semua lagi arif ttg tu semua...Aku just double check jer & bagi duit belanja pada mereka...Part khemah, set karaoke & kompang, ayahanda tercinta dah siap booking dah. Deposit pun dah byr kot...Sbb last week aku dah hulur duit pada mereka...


Bab2 hiasan bilik pengantin, pakaian aku, cenderahati utk tetamu, jurugambar....itu semua aku yg settlekan. Adik aku adalah peneman aku bila nk cari barang2 tu semua....Utk last fitting session aku akan pegi on 07hb Mac 2009 nanti...Masa tuh, mak andam aku akan buat facial & mandi bunga bagai sekali...Hurmmmm kesian lah Encik P saya kene tunggu lama...huhuhuuhuhuhuhuhu. Ala x per, P seorang yg penyabar kan????


Hiasan bilik pengantin plak, skrg ni tgh survey standing lamp. Nk cari yg simple tapi nmpk elegan...Tema bilik more on white colour...Kalau ada merah tu, aku lebihkan pada fresh flower & lilin wangi jer....Cam mane nk ckp yer. X perlah nanti dah siap hias aku tepek gmbr dlm blog ni k. Semua hiasan tu, aku yg akan hiaskan ngn pertolongan from my sister....


Bwh ni contoh-contoh design lampu yg aku suka...



Ni table lamp...Cantik kan?..Tapi x der plak warna merah....




Yg ni pun cantik...nmpk sgt simple tapi menawan kan....



Yg both design ni pun not bad jugak....Kepala sudah pening mane mahu pilih & beli...X per2 next week nk cari kat kedai2 lampu...survey & terus mencari...huhuhuhuh





Jurugambar plak, aku dah pilih & aku akan jumpa die by next week utk berbincang lebih lanjut ttg pakej yg aku amik...So far aku berpuas hati ngn hasil keje die. Walaupun pakej yg aku amik ngn mak andam tu dah ader, tapi aku lantik jugak outsource photograhfer sbb aku nak kan kelainan...X mahal pun. X sampai pun RM1k, tapi tggu next week. Tgk macam mane dulu...Tapi aku ttp amik die jugak....Nk tahu sape die...Tunggggguuuuuuuuuuuuuuuu......


Ni antara aksi2 yg aku suka...maksudnya kualiti gmbr serta seni gambar tu...Nmpk cantik kan?





Aku pun suka yg atas ni...nmpk sooo gorgeous...hurmmmmmm boleh ke aku nk poisng2 mcm ni nti???




Nti aku nk suh kwn2 aku yg dtg suruh posing ala2 gaya ni....So aku ingatkan korang dtg ikut tema colour aku yer...Merah or putih....TQ for ur's support. Huhuhuhuhuhuhuhuhuhuhu



Yg ni pun aku suka...Nmpk cantik jugak...Kiranya aku nk yg cantik2 lah...Kesian jurugambar aku nti dpt yg byk songeh mcm aku ni...hihihihiiihi




Moga2 segala persiapan perkahwinan aku berjalan lancar tanpa menimbulkan sebarang kesulitan....Aku jugak berharap everything akan sempurna walaupun akan ada cacat celanya nti. Tapi aku cuba elakkan sedaya yg mampu....


Oklah, itu jer....

Debaran makin terasa skrg ni......