In Memory....

Lilypie Angel and Memorial tickers

Followers

23 February, 2009

Memori hanya tinggal memori...

Last Nite aku kehilangan kucing kesayangan aku...
Sedih tau. Mula2 dpt sms from Ina, my sister ckp NEMO dah nazak...
Aku terkejut lah bila bace...Then terus call tuk tahu perkembangan NEMO.
Adik aku ckp tggal nyawa2 ikan jer...Hurmmmmm tetibe aku jadi sebak sgt2.
X tatau lah nape. Hati aku mudah tersentuh kalau something bad happened pd semua yg aku syg...


Ina ckp mmg x leh buat ape2 dah...
NEMO nk bangun & jalan pun x larat...
Makan pun Ina suapkan semua...So, bila dgr mcm tu air mata aku mula jatuh...
Kesian NEMO..NEMO mmg dah lama aku bela die..
Sejak die berumur 2 month mcm tuh..
Ayah aku jumpa die tgh bermain-main kat celah-celah pasu bunga ayah aku...
Mase tuh sebijik macam anak kucing hutan...
Then ayah aku amik lah..Masuk dlm sangkar. Yelaj takut jiran tetangga punya kucing...
Ptg tu aku g lah tanya satu persatu jiran aku...Semua ckp bukan.
So ayah aku amik & bela NEMO sampai skrg....Hampir 8 tahun NEMO bersama kami.



Tapi sejak ayah aku pindah Seremban awal tahun 2008, ayah bagi pada Ina tuk jaga die...
Sampai la skrg NEMO bersama my sister, Ina...
Lepas ayah aku pindah, NEMO jarang balik umah...Tatau la mungkin NEMO merajuk kot...
Aku jumpa dia kalau dia balik umah Ina...
Tapi sejak Si Sonia adik aku jaga...NEMO selalu balik makan ngn Sonia...
Last aku jumpa NEMO 2 minggu lepas...Nmpk NEMO serabut jer...Perut plak kembung jer...
Keras plak tuh...Mgkin NEMO sakit...Aku siap pesan suh bwk g klinik tuk check...
Tapi disebabkan kesibukan masa, adik aku x sempat nk bwk NEMO g klinik...


And finally, last Nite NEMO pergi jugak...
Aku bertambah sebak bila Ina ckp NEMO mengeluarkan air mata masa die nk mati...
Aku jadi bertambah sebak lah bila Ina bagitahu mcm tuh...
Tepat jam 11.30 mlm, NEMO pergi jua...Adik aku siap tanam belakang umah die...
Aku sedih sbb NEMO adalah kucing yg paling lama kami bela.


Skrg ni hanya tinggal Sonia, G-Tat & Sonet jer....
Skrg ni aku masih rindukan NEMO. Sonia & Sonet pun aku rindu jugak...Cuma G-Tat jer agak nakal skrg ni...Sibuk nk mengawan jer....


Klah, tu lah cite sedihku....uhukss!!!