In Memory....

Lilypie Angel and Memorial tickers

Followers

04 February, 2009

New Pet...

Last Monday, one of my officemate ada bagi lil' kitten pada aku...Die suh aku jaga & bela. Aku kan peminat setia kucing kan...So, aku terus ckp yes lah pada die...Then ptg tuh aku terus g amik kat umah in laws dia kat Subang Jaya. Sampai sane aku mmg x sabar nk tgk kucing tuh...Bile aku tgk ya allah sgt gebu & comel tau...Yg bestnya mata dia warne lain2. Sungguh comel. So, aku bawak balik kg sbb smlm aku cuti...


Tengahari smlm sebelum balik Pj, aku singgah klinik haiwan di Salak Tinggi tuk buat pemeriksaan pada kucing baru aku ni...So, Dr Rahim tu check lah dulu. Then dia suh aku bagi dia ubat cacing, ubat kutu & vaksin sekali...So, kenelah cucuk vaksin kat badan die. Yg aku suka ngn kucing ni dia sgtlah manja & aktif. Mase cucuk tuh, dia diam jer. X der pun nk meronta-ronta...So nice okkk!!!...Sebelum g klinik aku siap mandikan dia lagi...Comot sikit so aku mandikan die...Pas mandi bertambah gebulah bulu die...Kat klinik tu, aku beli sekali pasir tuk najis dia serta makanan dia...



Korang nk tahu ape name kucing tuh????
Nk tahu ke???....
Memandangkan kucing tuh BETINA, aku bagi nama SONIA....cute jer kan???
Encik P saya x berapa suka ngn nama tu. Tapi aku suka sgt. P ckp nama tuh x ganas...ishhhhh nk ganas2 buat ape plak kan?
Pegi klinik smlm, Dr. Rahim tu siap bagi medical card lagi...Umur dia baru masuk 4 month...
Next month on 03/03/2009 Sonia akan dicucuk vaksin utk kali ke 2 plak...
Lepas tuh, kene cucuk every year jer...


Well, hari ni aku dtg keje mcm x tenteram jer.
Aku asyik ingat pada SONIA jer...Aku risau plak sbb kat umah x der org...
Mmglah aku dah letak dalam sangkar die tapi mcm kesian jer..X der kawan.
Dah lah malam ni aku balik lambat...Confirm Sonia dah tido bila aku balik....
Nk bwk dtg office nti aku x jadi buat keje plak. Asyik duk layan die berguran jer...betul x?
Sonia skrg ni mmg tgh aktif...Asyik berlari sana berlari sini...org kate tgh LASAK....
Ni x tatau la ape jadi kat Sonia ni...Hopely die x punggah pasir najis die tu....
Aku ingat nk balik jap tgk die..Nti pukul 7 aku dtg office balik...
Mcm risau plak...Aku takut makanan dia abis ke?, air dia abis ke?....
Mintak2 lah Sonia ok....



So, skrg ni aku dah ader SONIA sebagai penghibur aku kat umah...
Walaupun SONIA masih baru tapi aku akan cube sesuaikan diri aku ngn Sonia...
Cume starting esok aku kene hantar Sonia ke umah my sister tuk jagaan lanjut...
Lepas aku kawin nti aku akan jage die sepenuhnya.
Nasib baik adik aku x kisah...Ala jage sebulan jer. Pastu tu aku amik lah die balik...
Alamak tetibe macam sebak plak nk lepaskan Sonia....
Uhuks!!!