In Memory....

Lilypie Angel and Memorial tickers

Followers

16 February, 2009

Weekend ooooooo...

Haluuuuu....
Last friday aku balik Seremban.
Pas keje aku terus balik Seremban....Sebelum tuh singgah amik ubat ayah aku kat Salak Tinggi.
Aku sampai Seremban dlm pukul 7 lebih...dekat2 pukul 8 jugak lah...
Then terus mandi & solat maghrib dulu.
Pas mandi aku rase badan aku seram sejuk jer...x tatau nape?
Kepala dah mula berdenyut2..Satu badan dah mula sakit2...
Mak aku dah mula resah ingat aku sakit apa...almaklumlah kan...huhuhuhu
Aku tido awal malam tuh pas telan 2 biji penadol...


Sabtu...

Seawal 6.30 am aku dah bangun...Pas solat aku tolong mak aku buat breakfast...
Pagi tuh kami breakfast makan cucur badak & karipap...
Ayah aku belikan nasi lemak...
Pas da breakfast, bermula lah keje2 cat bilik PENGANTIN....
Kali ni aku pilih warna MERRY WHITE...aku cari warna LILY WHITE or PEARL WHITE x der plak...tu yg aku beli cat warna MERRY WHITE...lagipun warna die lebih kurang jer. So no choice aku beli jugak...


Mula2 kami kasi bersihkan habuk serta debu2 & sawang2 dulu...Then barulah angkut & alihkan segala perabot dlm bilik tuh...Pas da bersih barulah kami start mengecat bilik tuh...mula2 tuh mcm kekok jer. Tapi lama2 aku siap panjat tinggi2...Mak aku dah bising2 dah...Aku buat jer sbb sape lg nk tolong aku...Adik lelaki aku tu asyik mengelat jer...geram aku dibuatnya....Akhirnya pukul 4.00 pm baru siap semuanya...Kali ni ngn bilik air sekali aku cat....Mula2 bilik tuh warna light green, so skrg ni dah berubah warna...Nmpk luas jer bilik tu.




Ni adik lelaki aku tgh gigih mengecat...Ala mula jer. Pastu lesap g umah nenek...Balik jer dah nk siap semuanya...Hampehhhh betul...Geram aku okkk!!!




Pembantu aku yg paling setia, Qila....Sampai abis die tolong aku mengecat...Siap ponteng2 sekolah lag.. Sepatutnya sabtu tu die kene ke sekolah sbb ganti cuti....TQ dik...huhuhuuhuhuhuhuhuh




Selesai mengecat barulah aku mandi manda. Aku makan tengahari jam 5.30 ptg...lapar gile. Pas makan aku tolong mak aku bagi ayam2 gajah makan...Ya allah mmg mcm pirahna ayam2 tu makan...ya tuhan aku tengok naik ngeri plak....


Bawah ni ayam2 gajah yg my parents bela....besar2 & gemuk2.







Tengok tu ramai gila. Yg betina & jantan sama2 besar cuma yg bezakan die punya balung kat atas kepala ayam tuh jer....





Pas dah selesai bagi ayam makan, aku g main2 ngn kucing2 kesayangan aku...Si SONIA & Si SONET...si comel yg aku rindukan. Sambil tuh duk sikat2 bulu dieorang...Sonia aku x leh lepaskan kuar sbb die terlalu lasak...Mengalahkan kucing jantan. Tapi si Sonet mmg comel...Dua kucing aku ni mmg x takut air...Ko simbah lah air, die boleh buat x tatau.....Bwh ni gmbr2 dieorang yg comel....



Ni si SONET. Sgt manja & sungguh comel. Baru masuk 2 bulan...cukup lincah & menadi kesayangan my family



Ni lah si SONIA...aku punya... Nk tahu ape keistimewaan si SONIA ni???.....Tu korang tgk mata dia...Mata die berlainan warna kan..sungguh comel. (For Mommy Rinie...Ni die si SONIA....tgk lah puas2 yer...tapi jgn tenung lama2 yer)




Ni aku amik time dieorang selisih pendapat. Mmg x ngam langsung...Si Sonia tu suka sgt mengacau si Sonet....Die x senang hati kalau die tgk si Sonet tu duduk diam2...Mesti die nk kacau...Sonet ni garang ngn Sonia...tatau nape...hihihihihihiiii