In Memory....

Lilypie Angel and Memorial tickers

Followers

18 February, 2009

Teringin...

Ayamas???
Yes ayamas....citenya begini.
Semlm aku puasa ganti...sebenarnya aku dah mula puasa dari last week lg...
So, tetibe aku teringin sgt nk makan ayam kat AYAMAS waktu berbuka puasa nti...
Aku tanyalah kawan2 mana ade kedai AYAMAS ni...dulu ada 1 dekat SS14, PJ.
Tapi dah tutup plak...So, smlm Car9 & Encik P saya telah berusaha mencari kedai Ayamas tu...


Finally jumpa jugaklah...
AYAMAS @ TTDI....jauh tu sampai kene g sane lagi...
Dah g time balik keje....Tu pasal la saya terlalu sayangkan Encik P saya sbb die ttp berusaha cari sampai jumpa....P takut aku kempunan...huhuhuhuhuhuhuuu. Love U so much P.
Nasib baik Car9 ader smlm...Die yg tunjuk jalan short cut for us...Thank's Bro!


So, bila dah jumpa aku mmg excited sgt nk masuk...
Sampai x tunggu pun Encik P saya kat belakang...teruk betul kan...
So smlm aku amik 1/2 bird perisa percik...Bau die sungguh menyelerakan...
P x nak bile aku offer kat die..Sbbnya dlm kepala sibuk nk g mancing udang harimau...




Ni lah kedainya. terletak di TTDI. Masa aku dtg mmg tgh hujan...so aku redah jer...P dah jerit sbb die tahu aku sensitif bile kene air hujan...Nti kepala aku sakit...tapi x peduli sbb aku x sabar nk beli ayam kat siut....hihihihihihiiii



Tu die ayam yg dah siap dipanggang... Ade original resepi, percik & black pepper...Aku teringin nk rase perisa percik...boleh tahan jugaklah pedasnya...




So, pas dah beli semua, kami pun balik....
Sebelum P ke kolam udang die hantar aku balik dulu...
Sampai umah aku tgk si Khaty ade sekali...Die saje dtg melepak umah aku...
Kebetulan my housemate nk masak spaghetti....Yg sorang lagi duk bakar ayam BBQ...
So smlm byklah menu utk dinner....
Aku berbuka makan ayam yg aku beli + baked bean (kacang panggang)....Tu jer aku makan...
Sbbnya aku dah seminggu teringin nk makan baked beans tuh...hihihihihihi





Ini dia ayam yg aku beli...makan x abis sbb byk lah pulak. Pastu aku suh my housemate abiskan.....




Kebetulan dah berada di kedai ayamas tuh, aku terus lah beli Sos BBQ ni...Rasenya boleh tahan jugak lah. Ni boleh digunakan utk marinate (betul ke ejaan tuh) ayam or daging....pastu boleh dijadikan sos pencecah jugak...x der masalah....



So itulah alkisahnya ttg AYAMAS ni....Cik Effa MG teringin sgt nk makan ayam di AYAMAS...
So oklah tu jer...
Jumpa lagi !!!