In Memory....

Lilypie Angel and Memorial tickers

Followers

29 August, 2008

Buat hal....

Semlm aku buat keje serba x kena...geram betul aku...
Ni semua gara-gara adik lelaki aku lah...
Pepagi Ina (kembar adik lelaki aku) call minta tolong ngn aku...
Yang peliknya Ina siap nangis2 lg...sambil cerita kat aku...


Mula2 aku ingat die yg bermasalah rupe-rupenya kembar die yg bermasalah...
So, cerita punya cerita barulah tahu ape permasalahan die...
Masa mule2 aku dgr Ina cerita kat aku aku mcm terkejut BADAK...
Nk tercabut jantung aku dgr...Mmg boboy ni suke buat hal....
Aku betul2 angin serta bengang ngn adik lelaki aku sorang ni...
X abis2 buat hal....eeeiiiii geram tahap cipan smlm....


Ada ke g pinjam duit ngn AH LONG...
Patut ke??
Mmg aku ceramah die smlm...gile ke ape pinjam duit ngn AH LONG...
Smlm call minta tolong ngn aku...nk pinjam duit...
Bukan sikit2...byk plak tu...x main lah ratus2...ribu2 tuh......
Cina tu siap cari die sampai kat umah my sister....Aku dgr mcm kecut perut plak.
Nasib baiklah die x bwk parang ke ape kan?


Aku mcm blur plak...Ape aku nk wat ni ???....
Tengahari semalam g kuarkan duit gaji aku tuk bantu boboy...
Aku x nak kuarkan simpanan aku tuh....sayang siot.
Menyimpan nk gile tuk kawin tetibe kuar kedebuk beribu-ribu....
Aduhhhhh....tapi xperlah...bukan x dapat balik duit tu....Lagipun melibatkan nyawa adik aku tuh....NAsib baiklah bulan ni rezeki aku murah.....ish ish ishhhhh


Then petang smlm pas abis keje terus g umah Ina kat Salak Tinggi....
Pas dinner ramai2 ngn adik2 aku, aku pun mula lah CERAMAH pada boboy...
Die diam jer sbb dia tahu ALONG die mmg tgh bengang & teramat marah ngn die.
Tahu x per....buat hal pinjam ngn AH LONG...
Ni aku rahsiakan dari parents aku...
Nk mampuihhhhh kalau ayah aku tahu...
Kene sembelih boboy nanti ngn bapak aku...*ehhh xder lah....gimik jer tu*.


So, hopefully everything will be settle by today !


Aku risaukan boboy...takut ape2 jadi kat die nanti...
Aku siap pesan lagi pada dia, papahal mintak tolong ngn adik-beradik...
Bukan buat keje bodoh pinjam ngn AH LONG ni...
Tu namanya menempah maut...kalau byr x per, tapi kalau x boleh bayar...sajer je
Dah pinjam ngn Ah long ni bunga die tinggi..tiap2 minggu bunga naik....gile betul...


Nota jariku : Bukan nk memburukkan adik sendiri tapi dijadikan sebagai peringatan untuk berkongsi bersama-sama my readers jer. Bahaya bile berurusan ngn Ah Long ni....Mcm2 boleh jadi. So, berfikirlah sebelum kita melakukannya....BERINGAT sebelum TERLAMBAT