In Memory....

Lilypie Angel and Memorial tickers

Followers

25 August, 2008

Cerita sedih...

Hurmmmmm......

Last post aku ada mention nk cerita pasal cerita sedih kan????
Hurmmmmm mcm mane nk mulakan yer.
Sebenarnya aku masih lg sedih ngn berita yg aku terima pagi semalam.


Cukup sedih...uhuks!!!


Ceritanya begini. Pagi semalam aku bangun awal. Seawal 6.30 pagi. Pas solat aku tido balik.
Selepas solat aku tergerak hati nk tgk my hp.
Bile aku tgk kat screen hp, ada 6 missed call from P...Aku check bile P call?
Pukul 1.30 pg???
Siap ada sms lg...


SMS berbunyi : " B angkat la phone. Ada benda penting P nk bagitahu B ni ".
(Aku tido mati. X sdar langsung phone aku berbunyi.....)


Hurmmmm pas aku bace sms P, aku terus reply p punye sms....


Just sms P tanya : " apa yg penting sgt?".



Lama gak senyap. P x reply....then about a few minute barulah sms masuk.



Sms P plak : " P call lah senang."




Pastu aku tunggu lah called from P.



So, tggu punye tggu P call gak akhirnya.....



He mention that our MAJLIS will be postponed next year....Maybe dlm bulan February or Mac 2009....Then i was like.....dunno what to say?


Aku diam jer bila P bckp ngn aku....Aku betul2 rase sedih sgt2.
Aku tanya nape tunda?


P : " Abah P minta tunda sebab masalah kesihatan Mak P".


Aku : " Mak P makin teruk yer?."
(Then aku diam balik...mmg x tahu nk ckp ape.)


Pastu aku letak phone....aku terus nangis, nangis & nangis....
Lama gak lah aku melalak...P call aku langsung x angkat phone...
Aku berkurung dlm bilik sampai lah petang...
Aku mmg terlalu MOODY smlm....
Sampai my ofismate tertanya-tanya nape lah ngn si Effa ni???


Hingga ke hari ni aku masih sedih. Tersgt lah sedih...
Tapi aku redha ngn kehendak Allah S.W.T.
Nape perlu nk bersedih?
X der gunanya aku nk menangis.
Bukannya aku direject oleh parents P.
Cume tarikh je ditunda...So menyesal gak lah menangis lama sgt sbb mata aku mmg bengkak teruk semalam. Pastu aku diserang sakit kepala.* Padan muke cari pasal sendiri*


Mungkin ini adalah cabaran or rintangan yg perlu aku laluinya ngn penuh tabah & sabar...
P mmg faham ngn perasaan aku ketika ini...
Aku x salahkan die mahupun his parents.
Benda nk jadi kan...


So, nmpknya ujung tahun ni mmg x kan ada MAJLIS for me.
Segala persiapan aku dah mulakan sedikit demi sedikit.
Hurmmmmm x perlah. Nk wat mcm mane kan.
Lepas raya nti his parents akan dtg berbincang pasal new date for our MAJLIS...
Hopefully bakal mentua aku akan cepat sembuh...


Hurmmmm nways, bakal mentua aku da ajak g beli cincin...yahooooooo
Sukenya aku. Tapi x tahu bile nk pegi...Skrg aku bz lah...Byk bende nk siapkan ni.
Maybe bulan puasa nanti free sikit kot. Boleh lah ajak shopping for raya sekali kan.


So, itulah berita sedih yg nak aku sampaikan. Ala nk luahkan dlm blog ni...Untuk tatapan aku di masa akan datang. Seronok tau kalau kita bace balik ape yg kita catat dlm blog ni....


Klah, hari nk balik awal sbb nk rehat puas2...Pastu nk tido awal lah. Mlm tadi aku x leh tido sbb ptgnya aku tido agak lama...Aku terlelap semasa tgk TV...



Klah ....see ya !!!



mwahhhhhhh..................


Nota jariku : Ape yg berlaku tentu akan ada hikmahnya...So, hadapinya ngn TABAH & SABAR.