In Memory....

Lilypie Angel and Memorial tickers

Followers

20 August, 2008

Ex Boyfriend

Hurmmmm....
Mcm mane nk mulakan yer????


Oklah, mcm ni smlm pas balik umah aku mandi2 & makan sambil tgk TV.
Cume makan chicken wing yg aku TAPAU from ofis...
Nk makan kat ofis da mmg kenyang so aku bawa balik umah for my dinner...


Pas da makan aku pun mmg x der keje...
Sambil2 tgk TV aku pun iron baju lah kan...
Sambil nyanyi2. Aku ngn my housemate...sorang lg x balik sbb ade class.
Sambil nyanyi aku pun baru perasan yg my housemate da tido...
Awal gile tido. Lagipun die mmg x sihat...batuk2 & selsema.
Kene jangkitan virus dari aku kot...hiiihhihiiii...sorry ye.


Tengah syok iron baju, tetibe hp aku berbunyi...
Aku jeling lah kat no yg appear kat my hp screen...
Mcm familiar jer no yg appear tu...nombor dari KLIA.
Tapi aku x sempat angkat lah kan...
Then continue iron uniform aku...

Pastu berbunyi balik & appear same number....
(dlm hati tertanya-tanya sape yg call?...x kan adik ipar aku...maklumlah 2 org adik ipar aku mmg keje kat KLIA.)

Then aku pun angkat lah...Then aku senyap sbb nk dgr suara org tu...
Bile die ckp, aku rase mcm kenal lah kan...Tapi aku relaks lagi lah...
Sedikit perbualan.....


Helo. Boleh ckp ngn WAN EFFALIZA : Pemanggil

Ya saya, sape sane? : Aku

Hurmmmmmm...x kan x kenal dah kot org kat sini, lame menyepi? : Pemanggil

(mcm blur sikit)...Aaaaaaaaaaaaa sape yer? Mcm pernah dgr suare ni..., : Aku

(Mengeluh lg)...Dah x kenal ke org kat sini...Maklum lah org tgh bahagia kan..., : Pemanggil

Mcm kenal...Hurmmmm ni bukan YAN ke? : Aku
(Mengikut firasat aku mmg suare die...cume saje nk tanya lebih2. Betul2 x sangke MY EX BOYFRIEND aku call...x tahu la ape yg MERASUK die utk call aku ntah...)

Hurmmmm betul lah tu. Amboi bukan main lagi skrg yer...lama senyap tetibe tahu da nak kawin. Tahniah la yer... : Pemanggil

Aaaaaaaa...mcm mane tahu org nk kawin. Rasenya org x ckp ngn sape2 lg...maksudnya kwn2 kat ERAMAN la..(nama tempat keje lama aku) : Aku

Ala aku tahu dari AWEE...Die jumpe awak 2 minggu lepas kat Maybank Salak Tinggi : Pemanggil

Ohhhh...a'ah org ade jumpe Abg Awee hari tuh...org ader lah jemput die g kenduri org... : Aku


Itulah serba sedikit perbualan aku ngn MY EX BOYFRIEND....Aku mmg betul2 x sangke die akan call aku...Yelah sejak break ngn die 6 tahun lepas, Die langsung x der call & aku pun x der sibuk2 nk ingat or call die....Mmg aku da lupekan nama die dlm memori aku...Malas nk kenang semua tu....buat aku sakit hati jer. Skrg die bahagia bersama isteri & puteri die. Masih bekerja di tempat lama lg.


Pas aku letak phone, aku tetibe terfikir balik kisah lama....
Aku terkejut bile P call aku....Aku senyum...lama aku senyum baru aku angkat....
P tanya asal ringgin' lama sgt baru angkat?...
Aku diam sambil tersenyum...Aku skrg betul2 bahagia di sisi P.
Cume aku x bagitahu yg MY EX BOYFRIEND aku call tadi...
Aku takut die akan TERASA or sedikit CEMBURU...

CEMBURU????....P cemburu ke?


Tapi aku plak serba salah x bagitahu P...Hurmmmmm xperlah. Balik nanti aku bagitahu P.
Sebelum ni ape2 hal aku x pernah berahsia ngn P.





Nota Jariku : Bila kita terkenangkan masa silam...mmg menyakitkan kan?Lagi lah kalau kenangan tu yg menguris perasaan kita. Aku da serik tuk bercinta sbb dikecewakan, tapi sejak aku kenal P, cinta itu berputik kembali....Thank's P...love U so much....