In Memory....

Lilypie Angel and Memorial tickers

Followers

06 August, 2008

Sup Ayam...jadi bubur ayam...



Wah Wah Wah....



Semlm aku balik awal.....Perut aku sgt lapar.. Lunch cume mkn biskut tiger jer....uhuks!!!!....
Ntah la mcm malas nk mkn plak tengahari.....



Sampai jer umah aku mandi dulu.....nk cuci rambut & nk mandi lama-lama.....waaahhhhh best tau mandi lama2..hihihihhiiii....x lah lama sgt pun cume 1/2 hour jer...Sambil mandi tu aku siap menyanyi lagu saloma....hihihihihiiii...ntah ape2...X perlah aku sorang jer kat umah kan...Dah la perut tgh lapar ni....



Pas da mandi, aku pun g la memasak....smlm terlebih rajin...Aku nk masak sup ayam...Mula2 ingat nk makan sup ayam jer. Malas nk makan ngn nasi tapi bile terbaukan aroma sup tuh kan....Perut aku makin giat menyanyi2 nk makan ngn nasi....hahahahahahaaaaa....Sup aku lain sikit...ala aku saje ngade2 tambah daging beberapa slice...x byk lah...sikit jer...Saje nk kan kelainan...huhuhuhuhuuu


Then aku masak lah nasi gune cara traditional...hihihihihii..care lame. Sbb malas nk gune rice cooker...sajer gatal kan...So mcm biaselah beras tuh aku cuci dulu then barulah aku sukat airnya....Dlm masa yg sama sup aku masih mendidih lagi....belum masak lagi la tuh...hihihihihiiiii...Pastu aku sambung masak nasi. So pas dah check airnya aku tenggekkan lah kat dapur...api aku x pasang besar sgt takut hangus plak....So, ngn confidentnya aku memasak nasi gune cara traditional....hihihiiiii...Mmg x pernah masak sebelum ni.


Sambil tuh aku tgk sup aku yg dah nk masak....bau die mmg membuatkan aku x sabar nk makan..hihihihhiiii. Sup da masak tinggal lg nasi belum masak....


Tggu la buat beberapa minit lg....pastu aku g la check nasi yg aku masak tadi, tatau la ape dah jadi....suddenly aku tgk nasi tuh mcm kurang air...so aku tmbh la sikit air lg...x nak lah tambah byk2 takut jadi bubur plak nti...hahahhhahaaaaa....


Korang nk tahu berapa kali aku tmbh air????


Cube teka berapa kali????

1.....

2.........

3..............


Masih x tatau.......segan la plak nk bagitahu.....huhhuhuhuuuu


Aku tambah 6 kali air.....bongok betul aku ni...hiihihhihiiii...sampai 6 kali tambah....Tapi aku pelik jgk lah...aku da ukur sukatan air die tadi...mmg confirm dah ok...tapi rupenya beras tuh kene letak lebih air plak......sengal betul la aku ni...


Finally nasi aku masak jgk dgn JAYAnya.....huhuuhuuuu...so aku sejukkan dulu...Korang tahu x??? Aku makan nasi tuh dlm mangkuk.....aku buat macam bubur nasi...sungguh lazat...huhuuuuuhhuuu....aku letak kuah die byk2....sgt sedap...x der sup ayam...rupenya dah jd bubur ayam...


Sambil tgk berita kat TV3 aku melantak puas2....dah duk sorang2. Bosan giler...Housemate aku x balik lg...aduhhhh sgt bosan...


Tapi x der lah aku mkn sampai abis...Tinggalkan tuk kwn2 aku...Dieorang mesti kelaparan tuh...hihihhhiihiiii....




Ingat esok nk masak AYAM MASAK LEMAK CILI API....kebetulan P akan balik esok...Tapi x janji lah sbb takut terbangun lambat. Mlm ni kene stayback kat office...so dah tentu balik lambatkan....we will see tomorrow k..



WeeeHoooooooo P balik esok..yeahhh yeahhhhh...P balik...yeahhhhh yeahhhhh....


Rindu BANGAT ngn P ni......