In Memory....

Lilypie Angel and Memorial tickers

Followers

04 August, 2008

Ohhhh god...so tired

Weekend lepas aku balik kg....best betul kalau balik kg...Dpt rehat puas2...

Pastu suke tgk mak aku masak...macam2 lauk yg die masak.

Saturday ~02/08/08

Last saturday pas keje aku balik kg terus...Kuar ofis dlm pukul 2.15ptg...Panasnya mase tuh...


Sampai umah mak pukul 4.00 ptg...Lapar tahap cipan. G dapur tgk lauk ape mak aku masak. Ohhhh mak masak gulai lemak taugeh campur tauhu & sambal ikan kembong....Tapi tekak aku ni mcm nk makan nasi grg buatan sendiri...ahaks!

So aku pun teruslah sediakan bahan2 tuk grg nasi....aku cume letak sayur-sayuran jer...pastu letak cili padi & ikan bilis....Aku goreng x lama pun, kejap jer...Pas da msak aku mandi jap.


Da mandi aku terus g makan nasi yg aku grg...tgk jam da pukul 5.30 ptg. Aku lunch jam 5.30 ptg..ish ish ish..Bersungut mak aku sbb tahu aku lewat makan...aku kan ada gastrik...saje cari penyakit mak aku ckp....ala bukan sengaja x mkn, tapi mmg x sempat nk lunch pun....hiihihihiii.

Malamnya aku duk umah tgk TV cite 'HAPPY FEET' sambil borak2 ngn mak ayah aku...cite tuh mmg x pernah bosan....suke tgk si MUMBLE menari....cute sgt. Abis jer cite tuh aku masuk tido....x der la lewat sgt sbb pepagi esok nk bwk mak & ayah g Pasar Tani di Stadium Paroi....



Sunday ~ 03/08/08


Pepagi aku da bngun...Da solat subuh aku terus siap2 ke Pasar Tani di Stadium Paroi...Kuar umah jam 7.30 pagi...Smpai sane terus cari bahan2 nk masak laksa penang...Aku mmg teringin sgt nk makan laksa yg mak aku masak tuh....Bahan2 tuk nk wat laksa ni mmg byk. Kene ada daun kesum, bunga kantan, timun, nenas, limau nipis, telur, cili padi & yg paling penting ikan selayang or ikan sardin tuk buat kuah die....i loff it. Buat pekat2 kuah die....yummmyyyy... Da settle membeli belah bahan2 nk wat laksa, aku belanja breakfast for my parent...ala ayah nk makan mee jawa & plak mee kari...Aku plak nasi lemak lauk sambal sotong & kerang...Adik bongsu aku plak sudah semestinya nasi lemak lauk ayam....huuhuuuuuu. Sampai umh aku breakfast dulu...Dah breakfast aku start tolong mak aku memasak laksa penang...Adik aku plak tolong ayah aku cuci reban ayamnya...hahahaaaa kesian Aqilah kene buli ngn ayahku...x perlah ayah aku mmg x larat nk angkat2 berat ni. So Aqilah lah yg akan bantu ayahku....AKu plak aka bantu kalau aku balik Seremban.


Pas da selesai memasak aku pun kuar tolong ayah kat luar..Cuci reban da selesai, skrg ni giliran aku plak kene kemas stor....hahahahhahahaa...lg padan muke...aduh byk gile brg2 dlm store tuh...Ala brg2 mak aku lah.. Periuk belanga, kawah la, pinggan mangkuk lah...ntah lah mcm2 ada.... Pas da mengemas semua tuh, aku tgk jam da hampir pukul 1.00 ptg...Angah & Ina ade balik jengok my parent...Hubby2 dieorang keje shif pagi...so bini2 jer balik jengok mak & ayah... Pas mandi manda, aku ke dapur tuk hidangkan lunch kami...tghari makan laksa penang cume ayah jer yg makan nasi & sup sayur....Wahhhh sedapnya laksa tuh....aku amik kuah jer lebih..hihihhihihiiii....


Pas da kenyang, aku ajk dioerang g JUSCO @ Seremban 2...nk g cari cadar tuk bilik pengantin aku nti....aku da puas mencari cadar putih, tapi semuanya aku x berkenan...geram sgt2. So hopefully kat JUSCO tuh aku akan jumpelah....Kat JUSCO Seremban 2 pun da abis stok tuh....Mmg x bernasib baik betul lah. Kebetulan tgh SALES gile babi mase tuh. Potongan harga sampai 70%..naik rambang mate aku....kalau ikutkan mmg aku shopping sakan hari tuh, tapi aku masih WARAS & SEDAR DIRI lg.....hhihhiihiiiiii...



Gedebuk gedebak jam da pukul 4.00 ptg...ayah ajk balik sbb die x larat berjalan lama2...So, we decided balik umah...Tapi mase on the way balik, Aqilah ajk ayah minum ptg kat A&W Seremban...Amboi2 bukan main lg...Minum ptg kat A&W lg.....hahhahahahaaa... X perlah ayah belanja...hihiihiii....Bwh ni antara gmbr2 yg sempat aku snap....

Enjoy ur meal.....my lovely parent tgh khusyuk makan juadah masing2....hihihiihihi...I love both of them very much....sgt syg....

My lil' sister Aqilah....pantang tgk camera....confirm posing punya...huhhuhhhuuu...Love U too

Ayahku yg tgh syok menghirup " Root Bear Float " dia. Kami siap berlumba sape yg abis dulu.Huuuhuhuuuuuuu...sungguh yummmyyyy...aku soka sgt....Sama ngn ayah lah....WAJIB order klu singgah A&W....


Pas da kekenyangan aku terus balik umah...sampai umah solat dulu then baring2 dlm bilik....tup tup aku terlelap....tu pun aku tersedar sbb P call aku....sempat lg aku memejamkan mata....penatlah...sgt2 penat...ingat boleh la rest puas2 tapi x jugak....uhuks!!!!...rasenya pas ni confirm x leh nk rest puas....tahun depan baru boleh kot.....hihihihihiiii


Isnin aku on leave....yahooooooo...best woooo...Tapi tengahari isnin tuh nk kene singgah ofis for celebrating my ceo's birthday.....huhhhhhhuuuu....



Best Best Best....dpt mkn Kek Ais Krim....