In Memory....

Lilypie Angel and Memorial tickers

Followers

11 August, 2008

Makan makan & makan....



Saturday.......

Last saturday aku cuti. So pepagi aku dah bangun solat dulu...Pastu aku terlelap & sedar2 jam da pukul 7.30 pg...Nasib baiklah x lewat bangun....Hari ni byk program yg telah di planningkan..hihihihhihii...bukan senang tau nk cuti terisi ni...*maksudnya bukan cuti kosong..sila isikan ngn aktiviti2 yg menariklah*...huhuuhuhuuuuu...Sambil breakfast aku cuci kain dulu. Then aku mandi & siap2 tuk keluar....


1st program aku pagi tuh, nk pergi tgk wayang cite " THE MUMMY ". Huhuhhuhuuuuu...barulah ade mase tuk BERDATING ngn En. Hafiz kite tuh...manjang outstation jer kan mamat tuh...So kami punye tayangan jam 11.15pg...Perghhhh awal siot...Maklumlah ptg ni pas abis tgk wayang aku nk g umah Kak Zura terus...


Abis jer tgk wayang aku terus balik & singgah beli durian kat Tmn Medan...Abis aku borong durian kat situ...Hurmmmm x silap aku aderlah dlm 25 biji aku borong...Kesemua durian akan dibawa & dikorbankan di umah zul nti...hahahaahahhaaa...Makan lah sampai muntah. Saje beli lebih takut x cukup.



Dlm pukul 3 aku sampai umah Kak Zura....So x lengah aku terus korbankan durian tuk masak kuah durian...Car 9 da order roti jala tuk mkn ngan kuah durian tuh..huhuhuhuu...sedap2. Mule2 aku yg nak masak tapi last2 Kak Zura jgk yg masak...So aku tolong2 jer. hihiihihiiiii.....X lama lah masak pun kuah tuh...Then Kak Zura siap2 tuk ke FFM di PICC mlm tuh. Dah pagi tuh die ade aktiviti kat tempat keje die. Hurmmm x penat gaknya cik kiah sorang ni.


Pas da masak kuah durian, barulah Hazeri & tunang dia sampai...x lama pas tuh, Aman & Nurul sampai plak...Tengah lepak2 midi & his family plak sampai...So dlm pukul 4 lebih kami pun makan ramai2...Bwh ni antara gambar2 yg sempat aku amik....Muka aku x der sbb aku kan PAPPARAZI.hhuhuhhhuuuu...So aktiviti aku & geng2 yg lain ptg tuh hanyalah makan, makan, makan & makan jer.....hihihihhiiiii



Tengoklah tuh masing2 tgh makan..Amboi luasnya mulut En Hafiz kite tu kan?...Yg Car9 plak tgh syok bercerita ngn Si Aman....




This is Midi's Family....Cik Dania kite tgh x de mood sbb DEMAM lah....uhuks!!! Cian Nia, tu yg moody sgt die hari tuh...Nasib lah die x buat perangai, kalau x jenuh PAPA & IBU nia nanti...hihihihiiiiiii.



Tu die Tuan Tanah kite, Mr Car9...mulut x penuh pun masih nk berburak2...ish ish ish....En Hafiz kite plak tgh syok makan roti ngn kuah durian....




Ini dia pasangan romantik & momantik...ape2 lah. Biaselah tahun pertama bercinta...semuanya indah2 belaka. Aku da laluinya semua tuh....Hurmmmmm alhamdulilah semuanya berjalan lancar...Gaduh2, merajuk2, masam2 muke...tu semua adalah lumrah sewaktu bercinta....




..........................................................................



Pas semua kekenyangan kami rehat2 tgk TV...ala tgk sukan olimpik kat Astro. Si Car9 plak kuar & kerjakan lintah2 dlm tong hitam kat depan umah die...Byk gile lintah2 tuh..Eiiiiiii geli siot..Masa tuh lintah2 tu tgh LUNCH...makanannya seperti gambar di bwh ni :





Inilah die makanan si lintah2 belaan Car9...Kesian ikan keli tuh kan. Naik pucat da ikan tuh...Tu confirm mati ikan tuh...Yelah lintah2 tuh da hisap darah ikan tuh. ish ish ish.....Lintah yg msih melekat kat ikan tuh mmg masih lapar lg...kalau korang pisahkan ngn ikan keli tuh, tetibe melekat kat tgn korang....hurmmmmmmm confirm lintah2 tu akan hisap korang punye darah. Sbb utamanya lintah2 tuh masih lapar lg. Lintah ni kalau die kenyang mmg die akan melepak & kalau korang letak kat tgn korang mmg die x kan layan punya....sbb perut sudah penuh kan..hihiihhihihi....





Kat atas tuh si Car 9 tgh menunjukkan lintahnya yg da hampir kenyang pada aku...mmg geli siot...Aku hanya amik gambar jer sbb nk pegang aku x sanggup....huhhhhuuuuuuuu.


........................................................................................................





Atas tuh si Nurul, awek si Aman yg tgh kekeyangan melantak durian2 yg aku beli...Tu yg die tenung jer buah durian tuh...agaknya tgh fikir mcm mane nk abiskan yg dlm plastik tuh plak...hihhihihhiiiiii.





This 1 si comel DANIA....tgh bermain2 ngn ibu die...Walaupun bdn panas & kulit die mcm kulit udang kene bakar, tapi masih nk bermain2 lagi....cayalah DANIA...Tapi kalau die terlalu MOODY, abislah PAPA & IBU die...





Ni plak anak si Car9 tgh mandi...Yg peliknya mandi dlm sinki kat dapur...terkejut aku nengoknya. Siap bwk brg mainan die sekali...So di DADDY die lah yg melayan karenah anak bujangnya mandi sambil main air.





Here we go, Mat Aris sedang mandi manda ngn 'ULTRAMAN' die...Ke mana jer Mat Aris pegi confirm 'ULTRAMAN' die akan follow die...begitulah keakraban Mat Aris & Ultraman die...huhuhhuhuhuhuuuuuuuu





Mat Aris yg telah siap mandi. Tgk tuh 'Ultraman' die mmg x leh berenggang ngn Mat Aris. Belakang tuh DADDY die yg mmg DADDY paling cool & paling sabar aku pernah jumpa...Car9 mmg akan melayan anaknya & die x pernah merungut langsung...Mat Aris mmg terkenal ngn kenakalan die di samping kuat MENJERIT.....hiihhihhihiiiii




........................................................................................................



Sunday..............



Just duduk umah jer sbb bdn x berapa sihat...hihhihihiiiiii....So dr pagi sampai ptg aku tgk TV sambil lepak2....Ptg tuh aku kuar jap tuk potong rambut aku....



POTONG RAMBUT lg ke?????




Hurmmmmm bukanlah potong ape pun cume g trimkan jer....tujuannya x payah ikat2 lg rambut ...hiihiihihihihi. Bila da pendek ni senang nk diuruskan kan...betul x????


So, ni last aku trimkan rambut aku....mgkin after 3 month nti aku trim balik...aku x nak simpan rambut panjang2 lagi....leceh la nk jaga ni...satu lg rimas lah.....huhuhuhuhuuuuuuu.