In Memory....

Lilypie Angel and Memorial tickers

Followers

05 August, 2008

Long Journey...

Smlm mmg aku on leave....so pepagi da bngun solat dulu. Pastu tolong mak buat breakfast...Pastu ayah mintak hantar mak g byr duit air & elektrik.....ala mlasnya nk kuar...Tapi sbb kesian ngn my parent aku kuar jgklah....sbb tghari tuh da nk balik PJ...


Pagi semalam tetibe kete aku x leh start...HANGIN betul aku dibuatnya...Nasib baik lah ayah ada..kene tolak plak kete tuh...eiiiiii geramnya...org nk cepat time tu lah nk buat hal.....Bile ayah check rupenya nut kat bateri tuh longgar...Patutla x boleh start...aku mane lah tahu sgt ttg kete ni...tahu pkai jer.....hahahhhahahhahaaa


Aku g lah byr bil air kat Bangunan TNB Seremban...Pas da settle semuanya aku balik umah...tolong mak ku memasak.....masak ape yer? Semalam mak masak yg simple2 jer...Lobak goreng cmpur lada bengala & ikan goreng jer...Tu pun da cukup sedap...aku mkn sayur jer....


Pas lunch, aku bersiap-siap tuk balik PJ....jam da hampir pukul 1 ptg...So balik ngn bekalan daripada mak aku....MANGGIS & Laksa Penang..sedap...Sampai ofis jam 1.45 ptg...masuk bilik BDT bersepah-sepah...Dieorang tgh prepare brg2 tuk seminar di PD.....So, mcm aku mention dlm last post aku, smlm aku celebrate my ceo's birthday....So dptlah mkn kek ais krim....sungguh sedap....


Pas da settle celebrate, aku turun ke bilik bdt tuk final check brg2 seminar....Punyelah byk nk bwk...muat ke nk masukkan dlm 2 biji kete ni????


Innova (my company's car) masuk workshop for redesign balik body die....Nk lekatkan LOGO Rx WATER kat Innova....so, bila innova x der mmg ssh sikitlah...nk x nak kene bwk 3 kete tuk hantar brg2....So, kete aku lah dieorang sumbatkan brg2 seminar....uhuks!!! Nk masuk dlm kete Aman x boleh sbb Aman bertugas mlm tuh....So aku lah g hntar dieorang ke PD mlm tadi....


So aku ikutlah dieorang g hantar brg2 ke PD....so aku patah balik ke PD. Pastu da hntar brg2 P hantar aku balik Seremban plak ngn Hazeri.....hihihihihiiii...Aku takut nk drive sorang2 kat Highway PD tuh...jalannya gelap gile...Mane aku berani drive sorang2 beb...


Sampai umh mak jam 10.55 mlm....penatnya bdn aku...Mata mmg ngantuk gile...Esok pukul 5 nk bangun tuk balik PJ balik....Aku kejelah.


So, pagi tadi aku gerak dari umah mak aku jam 5.50 pg....ngntuk siot...Masa drive pg tadi mulut aku x putus2 bace YASIN & Ayat Kursi.....takut aku terlelap...Ayah aku pesan " kalau mengantuk, nti along berhenti kat R&R dulu"...risau die bile tgk aku kene drive pagi2 bute....syg ayah...huhuhuhuhuhuuu.....


Sampai umah tadi jam 7.00pg...terus bergegas iron baju & mandi manda....Pukul 8 aku ke ofis. Mata mmg ngantuk tapi nk wat mcm mane kan? So hari ni TEPAT JAM 5.00 PTG aku nk balik........mata mmg da x tertahan lg ni....


SGT MENGANTUK !!!!


So, itulah die perjalanan aku yg cukup memenatkan.....


DARI....


SEREMBAN - PJ - PORT DICKSON - SEREMBAN - PJ